خلاصه ماشینی:
"بنابراین، متون مهایانه دیدگاه متفاوتی را از این بوداسف ارائه میدهد، که او را در راه رسیدن به جایگاهی بزرگ در آینده نشان میدهد، اما هنوز تعلیم لازم را برای فهم کامل برترین آموزه این سنت ندیده است.
تسوکاموتو ذنریو(4)، که طرح شماری از تندیسهای ساخته شده در لونگـ من را کشیده بود، ثابت کرده است که اگر چه شاکیهمونی و میتریه در آغاز الگوهای [هنری [اصلی به شمار میرفتند، در قرن هفتم، امیتابه و اولوکیتشوره مورد توجه قرار گرفتند.
یکی دیگر از کشورهای آسیای شرقی، یعنی کره، نیز توجه زیادی به میتریه داشته است، که تا حدی به این خاطر بود که آیین بودا هنگامی وارد این شبهجزیره شد که اهمیت پرستش میتریه در چین به اوج رسیده بود.
یکی دانستن هوارانگ با میتریه رایج بود، و احتمالا تندیسهای بوداسف به شکل شاهزاده غرق در تفکر، که یک پا را بر زانوی پای دیگر نهاده است، بازنماییهای بصری این رابطه است.
یک گروه جدیدتر، که در پیرامون یی یو ـ سانگ(3) پیدا شده بود، این را تعلیم میداد که هانانیم(4)، ایزد نخستین حماسههای کرهای و فرمانروای آسمان، به شکل بودا میتریه به کره نزول میکند.
او پیش از مرگ خود اعلام کرد که در آسمان توشیته زاده میشود و در آنجا هزاران سال در حضور بودای آینده (موعود)، پیش از آن که با او به زمین نزول کند، زندگی میکند.
Translated by Hendrik Kern as Saddharma-Pundarika; or, The Lotus of the Good Law, "Sacred Books of the Buddhists," vol.
Max Muller in Buddhist Mahayana Texts, Edited by E."