خلاصة:
هدف از این پژوهش سنجش نیازهای منابع مطالعاتی گروههای پیگیر و کم سواد نهضت
سواد آموزی استان مازندران از دید گاه آموزشیاران و گروههای پیگیر و کم سواد بود. روش
انجام تحقیق پیمایشی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه آموزشیاران و فراگیران گروههای
پیگیر و کم سواد نهضت سوادآموزی استان مازندران در سال تحصیلی 86- ۱۳۸۵ بود. حجم
نمونه مطابق با جدول مورگان ۶۴۹ نفر تعیین گردید. نمونه تحقیق با استفاده از روش تصادفی
خوشهای انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. دادههای
گردآوری شده به کمک جدول توزیع فراوانی، نمودار و میانگین تحلیل شده است. نتایج
تحقیق نشان داد که، زیر مجموعه موضوعات خانوادگی، بهداشتی، دینی- مذهبی به ترتیب از
اولویت بالایی و کشاورزی و منابع طبیعی از اولویت پایینی برخوردار بودند. ولی نتایجی که از
دیدگاه گروههای پیگیر و کم سواد به دست آمده بود زیر مجموعه موضوعات بهداشتی،
خانوادگی و دینی- مذهبی به ترتیب از اولویت بالایی و منابع طبیعی و کشاورزی از اولویت
پایینی برخوردار بودند.