ملخص الجهاز:
"منظور از بینش و سواد تاریخی این است که بهجای آنکه از دانشآموزان انتظار داشته باشیم رویدادها و اسامی و وقایع زیادی را به ذهن بسپارند (تا در هر زمان که لازم باشد به یاد بیاورند)، بخواهیم آنها به فهمی صحیح از تاریخ دست پیدا کنند.
اگرچه بهکارگیری روشهای مشارکتی ممکن است در اوایل سخت و پیچیده بهنظر برسد، چرا که معلمان و دانشآموزان در این زمینه تجربۀ کافی و عادت لازم را کسب نکردهاند، ولی پس از اجرای چند روش مشارکتی، فرایند یاددهی- یادگیری روان و آسان خواهد شد.
ج. به دانشآموزان فرصت داده میشود با توجه به ارتباط بین عنوان کارتها، هم گروهیهای خود را پیدا کنند؛ سپس هر گروه در مورد کلمات روی کارتها با هم گفتوگو کنند و متن کوتاهی تنظیم کنند که از هر سه کلمۀ روی کارتها استفاده شده باشد.
آیا پیشرفتی که در یک تمدن حاصل میشود تأثیری در تمدنهای دیگر دارد؟ چگونه؟ توجه: در این روش از دانشآموزان کلاس بخواهید قبل از تدریس درس، مطالب موردنظر برای تدریس را در منزل مطالعه کنند."