ملخص الجهاز:
"حتی در پایههای بالاتر هم ممکن است برای معلم یا دبیر پیش آید که بخواهد بخشی از نمرة کلاسی خود را به کارهای پژوهشی دانشآموزان اختصاص دهد.
یک راه ثمربخش این است که به جای آزاد گذاشتن دانشآموزان در انتخاب موضوع، یکی از موضوعات مرتبط با زندگی روزمرة آنها را بهطور کلی و چرخة آب بهطور خاص را که غالبا میتوان در تمام کتابهای علوم و درسهای علوم پایه محملی برای آن یافت، انتخاب کرد و از دانشآموزان خواست در اینباره، با جمعآوری دادههایی از دنیای واقعی پژوهشی انجام بدهند.
اینگونه مباحث میتوانند طیف وسیعی از موضوعات، از جمله تغییرات آبوهوایی و میزان بارش سالانه در شهرستان، استان یا کل کشور، تا میزان ذخیرة آب در سدهای محل زندگی و نحوة کار تصفیهخانههای آب شهر و فرایند این کار پرزحمت را شامل شوند.
ir جالب است بدانید که شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سایت خود دارای بخشی ویژة کودکان است که علاوهبر طراحی متفاوت، مطالبی جالب و خواندنی نیز در موضوع آب برای کودکان دارد: www."