خلاصة:
مقدمه: امروزه در ارائه مراقبتهای، مساله مهمی که همواره مورد توجه قرار میگیرد، دستیابی به کیفیت مطلوب ارائه مراقبت و جلب رضایت مراقبتشوندگان است . بررسی رضایت مراجعین به مراکز بهداشتی ودرمانی از نحوه ارائه خدمات یکی از متداولترین روشهای است که در ارزشیابی اقدامات انجامشده مورد استفاده قرار میگیرد. این پژوهش با هدف تعیین میزان رضایت جانبازان مراجعهکننده به مراکز درمانی بنیاد از خدمات بهداشتی درمانی انجام شداست.
مواد وروشها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی است که به منظور ارزیابی وضعیت رضایتمندی جانبازان از خدمات بهداشتی ودرمانی انجام شدهاست. در این پژوهش 138 نفر ازجانبازان بطور تصادفی انتخاب و رضایتمندی آنان از خدمات بهوسیله پرسشنامه خود ساخته اندازهگیری گردید.
یافتهها: نتایج حاصل نشاندادکه بیشترین رضایت مربوط به خدمات سرپایی (80درصد)، خدمات بستری(63.5 درصد)، خدمات دارویی (63.6 درصد )، خدمات توانبخشی(65 درصد) وخدمات تجهیزات پزشکی (43.4درصد) بود. همچنین ارتباط بین میزان رضایت از خدمات سرپایی ووضعیت تاهل از نظر آماری معنی داربود ارتباط بین میزان رضایت از خدمات بستری و محل سکونت ازنظر آماری معنیدار بود وهمچنین ارتباط بین میزان رضایت از خدمات بستری و نوع آسیب منجر به جانبازی از نظر آماری معنیدار بود.
نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاضر به طور کلی حاکی از آن است که میزان رضایت جانبازان از خدمات سرپایی، بستری و خدمات دارویی بالا است لذا توصیه میگردد برنامهریزی دقیقتری نسبت به سایر خدمات بهداشتی درمانی به منظور افزایش جلب رضایت جانبازان صورت گیرد.
Toddy’s in performing nursing care ،in the study of janbazan patients the important problem that always need to pay attention ،is achievement to ideal qualification of nursing care and patients satisfaction .the study of patient satisfaction from the method of performing the services is one of the most usual method that is Used for evaluation of nursing care performances .The aim of this study is assessing of the janbazans ،satisfaction from medical health service. Methods: This research was a descriptive cross – sectional study that for evaluating of janbazans satisfaction from delivery of medical health services. In this research the number of samples was 138 janbaz selected randomly، and their satisfaction from services measured by questionnaires. Results: The finding showed that most satisfaction was about outpatient service (%80)،inpatient service(63/5)،drug service(63/3)rehabilitation service(%(65)and instrument medical service(% 43).there was significant Relation between satisfaction of outpatient service and marital status (p<0/04).also there was significant relation between satisfaction from inpatient service and location of residence (p<0.03).and there was signification relation between satisfaction and kind disability (P<0/01) . The result of this research generally show that the score of janbazan satisfaction from outpatient ،inpatient and drug services is high ،so recommended a more care full planning in relation to other medical health services in order to increasing of janbazans، satisfaction .