ملخص الجهاز:
4 در سینمای فلینی نیز کادرهای زیبا و حرکات دوربین و هنر پیشگان جذاب اثر ظاهری خود را در وهلهی اول بر تماشاگر میگذارند،همان گونه که فیلمهای اورسن ولز از این ویژگیها و تأثیرات برونی خود برخوردار است.
سینمای برسون و درایر از آن دسته سینماهایی است که تماشاگر آن را به صورت جدی در نظر میگیرد،سینمایی که تراژدی درونی قهرمان و هر آن چیزی که در ضمیر افراد میگذرد را در بر میگیرد.
به طور مثال وقتی کشیش سوار ترک موتور سواری میشود و باد به صورتش میخورده،احساس او همانند آدمهای دیگر است و تماشاگر وقتی به چهرهی او نگاه میکند تفاوتی را با خود احساس نمیکند،اما با دیدن لباس او پی میبرد که کشیش نمیتواند مانند دیگران باشد.
برسون در کتاب«باد هر جا بخواهد میوزد»که گفتوگویی است در مورد فیلمها و کتاب نیز در حاشیهی ساختن آنها شکل گرفته است،هدف خود را دستیابی به هنر مستقل و آزاد سینما توگراف میداند که در تقابل با سینما قرار دارد.
هر کدام از فیلمهای برسون مناظرهای است میان انسان با خویشتن،برسون برای تزکیهی سینمایی خود دوربین را تنها جهت ضبط واقعه مورد استفاده قرار میدهد و سعی دارد که تماشاگر را به وجود دوربین عادت ندهد و در واقع تماشاگر وجود دوربین را حس نکند.
بخش اول با عنوان گسترهی تحقیق معماری،شامل پنج فصل:محدودهی کتاب/سامانههای جست وجو و استانداردهای کیفیت تحقیق/مرور سابقهی موضوع/ارتباط نظریه با روش/رابطهی طراحی و تحقیق؛ بخش دوم تحت عنوان هفت راهبرد تحقیق در هفت فصل،به موضوعات زیر اشاره میکند: تحقیق تفسیری-تاریخی/تحقیق کیفی/تحقیق همبستگی/تحقیق تجربی و شبه تجربی/تحقیق شبهسازی و مدلسازی/استدلال منطقی/پژوهش موردی و راهبردهای ترکیبی.