ملخص الجهاز:
"در سال چهارم رشتة انسانی، درس تاریخشناسی که بیشترین ابزار کار را برای معلم تاریخ میطلبد؛ در سال سوم تجربی و ریاضی، درس از ابزار، اشیاء و تصاویر هم برای درس تاریخ معاصر که از دورههای باستان ایران مطلب را شروع کرده و همچنین برای بخش معاصر، که برای دانشآموزان به ذهن نزدیکتر میباشد، استفاده میکنم.
( برای علاقهمند کردن بیشتر دانشآموزان به درس تاریخ چه کردهاید؟ ( طی چند سال اخیر، متوجه شدم که هرچهقدر برگههای کتاب و تصاویر آن کیفیت بهتری داشته باشد، بچهها بیشتر خوشحال میشوند و زمانیکه خطوط برجسته و تصاویر، جالب و رنگی باشد که اندکی از کادر صفحات را تصویر گرفته است باعث خشنودی آنها میشد و خوشحال میشدند.
حتی از سفالهای شهر سوخته سیستان و تصاویری از کوه خواجه، که به نام قلعة اشکانیان معروف است، و تصاویر تابلوفرشهایی که تقریبا قدیمی بود و هم برای تاریخشناسی و هم برای مباحث اولیه و باستانی تاریخ معاصر کاربرد داشت استفاده میکردم و حتی برای درس سکهشناسی و ضرب سکه از پولکهای قدیمی که برای تزیین بهکار میرفته، استفاده میکنم."