ملخص الجهاز:
"آریاپوران، عزیزی و دیناروند (۱۳۹۲) به منظور بررسی رابطة سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی پژوهشی انجام دادند.
۲. سبک مداخلهگر(interventionist) عبارت است از تأکید بر اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیتها و رفتار دانشآموزان و تأکید بر قوانین و انضباط کلاس (ولفگانگ ۱۹۹۵؛ به نقل از عالی و امین یزدی، ۱۳۸۷).
۳. سبک غیر مداخلهگر(non- interventionist) عبارت است از واگذاری مسئولیتها به دانشآموزان و فرصت بیشتر برای تعامل آزاد در کلاس و پیروی آنها از علائق شخصی خود (ولفگانگ ۱۹۹۵؛ به نقل از عالی و امین یزدی، ۱۳۸۷).
۴. سبک تعاملگرا (interactionist) عبارت است از کنترل و انضباط در سایة تعامل دانشآموز و معلم، سهیم شدن دانشآموزان در برنامهریزی و سازماندهی کلاس (ولفگانگ ۱۹۹۵؛ به نقل از عالی و امین یزدی، ۱۳۸۷)."