ملخص الجهاز:
"در حین اجرا، اطلاعات لازم جمعآوری میشود و در نهایت، اشکالات برطرف میگردد و از تأثیر این روش ارزشیابی صورت میگیرد.
پس از کسب اطمینان از اینکه این رفتار طبیعی نیست، آن را به عنوان یک مسئله (مسئلة پژوهش) در نظر میگیرد.
۳. پس از مشخص شدن مسئلة پژوهش لازم است دربارة پرخاشگری و مباحث روانشناسی در این حوزه اطلاعاتی جمعآوری گردد.
سپس، وضع موجود دانشآموز(رفتارهای پرخاشگری او) مورد مداقه قرار میگیرد و از طریق مشاهده، مصاحبه با پدر و مادر و در صورت نیاز با مربی پرورشی و...
۵. در این مرحله، معلم با بررسی راههای مختلف، راه حل یا راهحلهایی را برای اصلاح رفتار پرخاشگرانة دانشآموز در نظر میگیرد.
کتابخانة مدیریت مدرسه شهلا فهیمی درسهای فنلاندی (آنچه دنیا میتواند از تغییرات آموزشی فنلاند بیاموزد) نویسنده: پاسی سالبرگ مترجمان: علیرضا مقدم، طیبه سهرابی ناشر: مرآت، تهران (۸۸۸۱۳۵۲۰- ۰۲۱) سال انتشار: ۱۳۹۳ قیمت: ۷۵۰۰ تومان فنلاندیها چگونه سیستم ناکارآمد آموزشیشان را در دهة ۱۹۸۰ به یکی از بهترین مدلهای امروزی تغییر دادند؟ شاخصهای بینالمللی نشان میدهد که این کشور از جمله کشورهایی است که آموزشیافتهترین شهروندان را در جهان دارند."