ملخص الجهاز:
"جلسات درسپژوهی هفتهای یکبار به منظور ایجاد فرصتی برای پرورش و توسعة حرفهای معلمان، غنیسازی کیفیت فرایند یاددهی- یادگیری، گسترش پژوهش در مدرسه و تولید دانش حرفهای در این دبستان برگزار میشود.
در شیوة درسپژوهی معلمان میکوشند صلاحیتهای حرفهای خود را در حین کار (عمل) بهبود بخشند و به بازسازی فکری و نوسازی خویش و دانشآموزان در فرایند یاددهی-یادگیری توجه جدی کنند (سرکارآرانی، ۱۳۷۸).
در شیوة درسپژوهی معلمان میکوشند صلاحیتهای حرفهای خود را در حین کار (عمل) بهبود بخشند و به بازسازی فکری و نوسازی خویش و دانشآموزان در فرایند یاددهی-یادگیری توجه جدی کنند چند نکتة کلیدی برای مدارسی که مایلاند گروه درسپژوهی داشته باشند: é هدف از مطالعه، آگاهی از نحوة تدریس است.
مراحل کامل اجرای درسپژوهی در دبستان گام اول؛ برگزاری کارگاه آموزشی ابتدا دو کارگاه آموزشی برای مربیان (اصلی و کمکی) تشکیل میشود: در کارگاه اول، مهارتهای تفکر معرفی میشود و در کارگاه دوم، مربیان با شیوهها و فنون طراحی فعالیتهای یادگیری آشنا میشوند و دانش و مهارت لازم برای تدوین فعالیتها را کسب میکنند."