خلاصة:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش اخلاقی با نوآوری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای در سال ٩٥-٩٤"می باشد. در این پژوهش از روش توصیفی- همبستگی استفاده شده است . جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان آموز ش و پرورش شهرستان جغتای تشکیل داده به صورت رسمی و قراردادی در سال ١٣٩٥-١٣٩٤ مشغول به فعالیت بودند. که تعداد آنها ٥٠٢ نفر میباشند. از این تعداد ٢١٨ نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش نمونه گیری تصادفی مقطعی انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد (هوش اخلاقی و نوآوری سازمانی) که به ترتیب ضریب پایایی آنها ٠. ٨٢ و ٠. ٧٨ بود، استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است . نتایج نشان داد بین (عمل کردن مبتنی بر اصول و راستگویی) با نوآوری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای رابطه وجود دارد.
ملخص الجهاز:
"بررسی رابطه بین هوش اخلاقی (عمل کردن مبتنی بر اصول و راستگویی) با نوآوری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای در سال 94-95 محمد مفیدی (دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار و آموزگار آموزش و پرورش شهرستان جغتای ) دکتر ناصر عباس زاده (دانشیار و معاون آموزشی دانشگاه افسری امام علی (ع ).
نتایج نشان داد بین (عمل کردن مبتنی بر اصول و راستگویی) با نوآوری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای رابطه وجود دارد.
مواد و روش ها: با توجه به ماهیت موضوع که " بررسی رابطه بین هوش اخلاقی با نوآوری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای"می باشد.
نتایج این آزمون در جدول ٥- نشان داده شده است که ضریب همبستگی بین دو متغیر هوش اخلاقی و نوآوری سازمانی «٠.
0 ــ فرضیه فرعی اول : بین عمل کردن مبتنی بر اصول با نوآوری سازمانی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان جغتای رابطه وجود دارد.
نتایج این آزمون در جدول ٧- نشان داده شده است که ضریب همبستگی بین دو متغیر عمل کردن مبتنی بر اصول و نوآوری سازمانی «٠.
نتایج این آزمون در جدول ٩- نشان داده شده است که ضریب همبستگی بین دو متغیر راستگویی و نوآوری سازمانی «٠.
با توجه به نتایج درج شده در فرضیه فرعی اول نتایج نشان می دهد که میان عمل کردن مبتنی بر اصول با نوآوری سازمانی همبستگی معناداری وجود دارد(٠.
با توجه به نتایج درج شده در فرضیه فرعی دوم نتایج نشان می دهد که میان راستگویی با نوآوری سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان جغتای همبستگی وجود دارد (٠."