ملخص الجهاز:
"پاسخ بخش تعاون،ایجاد تعداد زیادی موسسه برای مراقبتهای خانگی و اشتغال بوده که مورد اخیر به مفهوم،استخدام مردم نسبت به رفع نیاز کسانی که از خدمات مراقبتی بهرهمند میشوند،معمولا نظر مثبت دارند و در واقع اغلب براین باورند که استفادهکنندگان از این خدمات حق دارند در ادارهء امور مربوطه به خود مشارکت داشته باشند و در زمینهء شیوههای ارائه خدمات و کیفیت آن اظهارنظر کنند.
میتوان گفت که تعاونیها نگرش کاملا اجتماعی دارند-زیرا دموکراسی آنها سادهتر اشت؛نسبت به نیازهای متنوع حساسیت زیادتری دارند؛ مصرفکنندگان زیادتری در آنها مشارکت دارند؛بهتر میتوانند از طریق کارکنان متعهد و شایسته خدمات با کیفیت عرضه کنند؛بیشتر با مردم ارتباط دارند یا به اصطلاح مردمیتر هستند؛در اغلب مواقع ارزانترند؛و گاه به صورت غیرمستقیم با استفاده از داوطلبان خدمات غیررسمی زیادتری ارائه میکنند.
چون تعاونیها طبق سنت با مردم ارتباطات قوی داشتهاند،و کار آنها ترکیبی از مهارتهای اقتصادی،ارزشهای اجتماعی،تقویت اعضاء و مشارکت آنان در کارها،فعالیت غیرانتفاعی،و قابلیت اعتماد است بنابراین،میتوان انتظار داشت که در آینده رشد و توسعهء زیادتری پیدا کنند و بخصوص در بخش رفاه اجتماعی-بویژه خدمات خانگی و اشتغال-برفعالیتهای خود بیفزایند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) انواع تعاونیهای اشتغال برخی از مؤسسات(بویژه آنهایی که افراد شدیدا ناتوان را استخدام میکنند) هیچوقت نمیتوانند به مرحلهء رقابت حتی با مؤسسات بسیار کوچک اما معمولی برسند،بلکه همواره برای عرضهء آموزشهای حرفهای و مراقبت به کمک نیاز دارند.
نتیجه چون تعاونیها طبق سنت با مردم ارتباطات قوی داشتهاند،و کار آنها ترکیبی از مهارتهای اقتصادی،ارزشهای اجتماعی،تقویت اعضاء و مشارکت آنان در کارهاا،فعالیت غیرانتفاعی،و قابلیت اعتماد است بنابراین،میتوان انتظار داشت که در آینده رشد و توسعهء زیادتری پیدا کنند و بخصوص در بخش رفاه اجتماعی-بویژه خدمات خانگی و اشتغال-برفعالیتهای خود بیفزایند."