ملخص الجهاز:
"امانی:خوشحالم از این که در خدمت دوستان عزیز هستم و سعی میکنم در این فرصت که در اختیار بنده است،مروری داشته باشیم به نحوه نگاه ما به مقوله کتابهای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش و ببینیم دید کنونی ما چگونه است و در آینده چگونه باید بشود و ما چه قدمهایی به سهم خود در این مسیر برداشتهایم.
مثلا یکی از کتابهایی که در مورد زندگی یکی از دانشجویان کاملا معلول نوشته شده و یا کتاب واقعا با ارزشی تبدیل کردن دانشآموزان، با یادگیرنده مادام العمر و تبدیل محتوای یادگیری، به تمرین یادگیری، این هدف اصلی ما بود الان اگر به من بگویید، آیا میشود کتابهای دوره ابتدایی را دور ریخت و به جای آن یک سری دیگر آورد؟ من میگویم: بله.
میتوانم سه سری کتاب موازی داشته باشیم حرکت از نظام متمرکز به غیر متمرکز، مستلزم رشد آحاد است به همان مقدار هم که رشد میکنند، باید به آنها اجازه عدم تمرکز بدهید؛و گرنه به اعتقاد من، اگر شما بدون ردش معلم، این اختیار را به او بدهید، آنار شیسم رخ میدهد است،در شش ماه اول سال،سه میلیون و دویست هزار جلد چاپ شد و پس از گذشت چهارده ماه،مجموعا چهار میلیون و دویست هزار جلد فروش کرد!
به اعتقاد من یکی از مشکلاتی که در زمینه کتاب داریم، این است که نهادهای دولتی، سیاست واحدی ندارند ما باید سیستمی طراح کنیم که اگر دانشآموز در خانهاش به کتاب دسترسی ندارد، دست کم در مدرسه داشته باشد برای پشتیبانی از طرح جدید،کتاب تولید کنید،عناوین کتابها و چارچوب آن،چنین و چنان است."