ملخص الجهاز:
"با عبور سیندرلا از این گذرگاه،این هاله تیره،این قید و بند،این عذاب فوق العاده محو میشود و سیندرلا با شاهزاده ازدواج میکند و کودک مخاطب،یقین مییابد که در زندگی او نیز همین رهایی و سعادت روی خواهد داد.
زیرا پری مهربان و لباس نارنجی،روی خط میانی کادر(محور افقی دو صفحه تصویر)قرار دارد و از سویی،رابطه تضاد هندسی و غیرهندسی میان آن دو حاکم است به دلیل تضاد هندسی نماد تصویری پری(دایره)و غیرهندسی نماد تصویری لباس(مارپیچ)،ابتدا شکل هندسی و سپس فرم غیرهندسی دریافت میشود.
بافت قرمز نماد تصویری نامادری،با فضای سبز جشن،اگرچه روی محور عمودی کادر(عطف دو صفحه)قرار دارد،به دلیل اینکه این نماد بافتدار در بالای کادر است،کم وزن به نظر میرسد و همین کم وزنی سبب میشود تا حضور نامادری مبهم و نامرئی دریافت شود.
بنابراین،در این نمادهای تصویری(سیندرلا و شاهزاده)،تصویرگر به تناسبات در ترکیببندی(بزرگترین اندازه)توجه داشته است تا مضمون روایت در این مرحله از قصه را بیان کنند.
در این روایت تصویری،رنگ نارنجی سیندرلا و خطوط محیطی لرزان وجود او،به نماد تصویری شاهزاده نفوذ کرده است که این نفوذ،بیان تصویری شاهزاده را که تاکنون فرم منظم هندسی(مثلث)داشته و بیانگر نظم و قانونمندی و شکل ویژه زندگی اوست،زیر تأثیر قرار میدهد.
سیندرلا سطح وسیعی از تصویر را پوشش داده و روی محور میانی کادر قرار گرفته و شاهزاده را به سمت خود جذب کرده است.
در این تصویر،برخلاف تصویر پیشین که به رابطه عاطفی شاهزاده و سیندرلا پرداخته بود،تصویرگر با چیدن نمادهای تصویری(شاه و ملکه و خواهران ناتنی و دیگر میهمانان) در ترکیببندی،بار دیگر به توصیف مکان پرداخته است.
تصویرگر با توجه ویژه به تناسبات در ترکیببندی،اولین دریافت مخاطب از این تصویر را شاهزاده و سیندرلا قرار داده است."