خلاصة:
در این مقاله فهرستی از نکات قابل توجه (PTC) برای کمک به محققان در خود ارزیابی تحقیقات ارائه میگردد تا به موضوعات مشترکی که اغلب در همایشهای حسابداری و در اصلاحات داوران مطرح میگردند، پرداخته شود. پیشبینی و پرداختن به این موضوعات، میتواند به محققان، به ویژه دانشجویان دکترا و اعضای جدید هیئت علمی کمک نماید تا یک ایده ابتدایی تحقیق تجربی را به مطالعهای اندیشمندانه و با دقت طراحی شده تبدیل نمایند. فهرست ارائه شده، شامل پنج قسمت است: سوال تحقیق، نظریه، نوآوری(ارزش افزوده علمی)، طرح تحقیق وتجزیه و تحلیل و تفسیر یافتهها و نتیجهگیری. در هر بخش، به چگونگی بررسی عوامل با اهمیت که خوانندگان، داوران مجلات و شرکتکنندگان در همایشها احتمالاً به آنها توجه و در خصوص آنها پیشنهاد میدهند، پرداخته میشود. اینکه چگونه ارزش افزوده علمی یک مطالعه را افزایش دهیم و مثالهایی در خصوص اینکه در مطالعات قبلی حسابداری، چگونه به نحو موثری این موضوعات مدنظر قرار گرفتهاست.
ملخص الجهاز:
پی نوشت 1 Points to Consider (PTCs) 2 Self-Assessing 3 Conceptually 4 Empirically 5 Theory 6 Contribution 7 Archival study 8 Experimental study 9 Field study 10 Survey study 11 Coauthors 12 Key terms 13 Earning quality 14 Audit independence 15 Optimal contracts 16 Earning response coefficient 17 Discretionary accruals 18 Scope 19 Focus 20 Validity 21 Exogenous 22 Value relevant 23 Casual relation 24 Simultaneous 25 Endogenous nature 26 Consistent 27 Same or opposite predictions 28 Cognitive bias 29 Bond rating agencies 30 Cross-sectional prediction analysis 31 Potential consequences 32 Intervening effect 33 Post-earning announcement drift 34 Cross-sectional prediction 35 Alternative explanation 36 Merit 37 Conceptual framework 38 Pervasive phenomenon 39 Emerging trend 40 Controversial issues 41 Hot topic 42 Creditability of management financial reporting disclosure 43 Plausible explanation 44 Cheap talk 45 New perspective 46 Mixed results 47 Reconcile 48 Proxies 49 Randomization sampling 50 Stratified sampling 51 Maximum statistical power 52 Self-selection 53 Study’s measure 54 Good mapping 55 Omitted variables 56 Subsample 57 Endogenous choice 58 Endogenous indicator variable 59 Firm’s issuance of earning 60 More negative no-earning news warnings 61 Heckman selection model 62 Simultaneity 63 Litigation risk 64 Comprehensive analyses 65 Change impact analysis 66 Exogenous shock 67 Order of causality 68 Natural experiments 69 Institutional investors 70 Economic technique 71 The Granger causality test 72 Operationalization of Variables 73 Selected levels 74 Sufficient variability 75 Pilot testing 76 Experimental instrument 77 Random assignment or matching 78 Between-subjects design 79 Within-Subject design 80 Mediating variables 81 Moderating variables 82 Mediation analysis 83 Predicted interaction 84 Mediation analysis 85 Path analysis 86 Background post-experimental 87 Leading-edge practices 88 Scholarly investigations 89 Critical 90 Interpretivist 91 Ontological set of assumptions 92 Exploratory 93 Valid inferences 94 Data collection protocols 95 Analysis procedures 96 Focal constructs 97 Topical focus 98 Multiple data source 99 Falsified 100 Suitability 101 Generalizability 102 External validity 103 Internal validity 104 Exploratory Studies 105 Factor analysis 106 Internal consistency 107 Lean manufacturing strategy 108 Labeling 109 Formatting 110 Response rate 111 Archival data 112 Leading or suggestive questions 113 Social desirability bias 114 Pretesting 115 Exploratory factor analyses 116 Effect size منابع Abernethy, M.