ملخص الجهاز:
"در این روش نه تنها آمار به منزله ابزاری برای بهپویی تصمیمگیری و تصمیمسازی مدیریت بلکه به منزله ارزیابی عملکرد مدیریت کارا(در چارچوب فعالیتی او)نسبت به اثربخشی تصمیمات بر نتایج و میزان پیشرفت در راستای اهداف عالیه سازمان میباشد و اغلب پارامترهای کیفی یا تبدیل شدن به پارامترهای کمی قابلیت بررسی،ارزیابی و اصلاح قابل قبولتری مییابند.
در بازار بیمه،مدیران شرکت بیمهای در چارچوب فعالیت منطقهای و بین المللی خود، ناگریزند که در هر مقطع زمانی تصمیمسازی و تصمیمگیریهایی متفاوت و استراتژیهای خاصی را اتخاذ نمایند،در این حال این بحث مطرح خواهد شد که میبایست قاعدهای وجود داشته باشد تا بتوان به وسیله آن از میان تصمیمات غامض و پیچیده، استراتژی بهینه و مطلوبترین تصمیم را شناسایی نمود و استراتژیها و تصمیمات غلط را از سیستم تصمیمگیری و فرایند تصمیمسازی حذف کرد.
پس راهبرد محکزنی همچنین میتواند برای ارتقاء شرکت بیمهای جهت نیل به سطحی عالیه در سطوح بین المللی موثر باشد،چرا که این راهبرد ابزاری برای بهبود عملکرد و تصمیمات مدیریتی در جهت بررسی وضعیت کسب تغییرات فزاینده در بهپویی فرایند تصمیمات مدیریتی،افزایش قابلیت رقابتپذیری،افزایش سودآوری،ارتقاء سطوح اثربخشی و کارایی مدیریتی میشود.
تصویر 1-راهبرد محکزنی:ترتیب استقرار اهداف بهبود عملکرد مدیریت (بهتصویرصفحهمراجعهشود) (بهتصویرصفحهمراجعهشود) تصویر 2-چرخه استقرار محکزنی در یک شرکت بیمه (بهتصویرصفحهمراجعهشود) نقش آمار و تحلیلهای آماری در بهپویی تصمیمسازی و تصمیمگیری مدیریت در شرکت بیمه آمار چیست و چگونه میتواند وسیلهای برای بهپویی تصمیمات مدیریت باشد؟در قلمرو علم،آمار به معنای مختلف به کار میرود: 1-به عنوان یک علم مستقل که جنبههای کمی دادههای اجتماعی را مطالعه میکند."