خلاصة:
من که چیزی برای پنهان کردن ندارم، چرا باید نگران حریم خصوصی » مطمئنا این استدلال را شنیده اید که
؟« باشم آیا واقعا همینطور است؟ چرا حریم خصوصی اهمیت دارد؟ اگر نگران حریم خصوصی خود در اینترنت
هستیم، چه باید بکنیم؟ حریم خصوصی یک حق شهروندیست نه پنهانکاری، اشتباهات احمقانهی گذشته، مشکلات خانوادگی، سابقه بیماری و یا وضعیت مالی شما غیرقانونی نیستند اما آیا با مطرح کردن آنها با هرکسی راحتید؟ حریم خصوصی، حق تعیین این است که کدام اطلاعات شخصی بوده و به چه منظوری میتواند در اختیار چه حق شهروندان است که از امنیت سایبری و فناوریهای ارتباطی و اطلاعرسانی، » . کسانی قرار گیرد ماده ٣٥ منشور حقوق شهروندی .« حفاظت از دادههای شخصی و حریم خصوصی برخوردار باشند گفتن » : ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده و افشاگر معروف میگوید این که حریم خصوصی برایم اهمیتی ندارد چون چیزی برای پنهان کردن ندارم، مانند این است که بگویید .« آزادی بیان برایم اهمیتی ندارد چون حرفی برای زدن ندارم
ملخص الجهاز:
به همین ترتیب، استفاده از تبلیغات شخصیسازیشده برای تبلیغات ممکن است منجر به مقاومت منفی مصرفکنندگان شود چراکه باعث میشود تا احساس کنند که این پیامهای تبلیغاتی بیشازاندازه حاوی اطلاعات شخصی آنهاست و نیز اینکه کاملاً تحت نظر شرکتها هستند بهنحویکه راه گریزی ندارند.
با فراهم آمدن فناوری پردازش اطلاعات که میتواند بهطور سرزده وارد حریم خصوصی مصرفکنندگان گردد، استفاده از تبلیغات شخصیسازیشده برای تبلیغات می تواند باعث شود تا مصرف کنندگان احساس کنند حریم خصوصیشان مورد تعرض قرارگرفته است و درنتیجه منجر به مقاومتی قویتر گردد چراکه آنها بر آن شدهاند تا با هرگونه فعالیت تبلیغاتی که متضمن زیر نظر داشتن و ذخیره کردن اولویتها و سلیقههای شخصی آنهاست، مخالفت کنند.
نتایج بهدستآمده در پایان این تحقیق فرضیات مطرحشده با انجام آزمایشهای مختلف موردبررسی قرارگرفتهاند که مهمترین نتایج بهدستآمده به شرح زیر میباشند: Structural Equation Modeling (SEM) Kline ــ تأثیر شخصیسازی برای یک مشتری خاص در کم شدن شک و تردید نسبت به تبلیغات ــ تأثیر نگرانیهای حفظ حریم خصوصی بر روی درک مشتری از تبلیغات و رفتار وی ــ تأثیر برآشفتگی از تبلیغات بر روی هر دو موردشک به تبلیغات و پرهیز از تبلیغات ــ وجود رابطه قوی بین آشفتگی از تبلیغات و اجتناب از تبلیغات 3- چالشهاي جديد حريم خصوصي در این بخش به بررسی چالشهای جدید حریم خصوصی که فناوریهای شخصيسازي جديد متوجه كاربر ميكنند، خواهیم پرداخت.
اين فناوریها شامل فناوریهایی مثل شخصيسازي مبتني بر مشتري است كه در این روش از راهحل حفظ حريم خصوصي از طريق معماري سيستم استفاده میشود که مانع از دسترسی مستقیم خدمات به اطلاعات كاربر میگردد.