ملخص الجهاز:
"معمارزاده با تجربهاندوزی از مکاتب نقاشی ایرانی و آشنایی با رمز و راز این هنر،و روی آوری به خوشنویسی- انتزاعیترین هنر ایرانی،اسلامی-و همچنین آشنایی با سبکها و روشهای نقاشی غرب،به هنرآفرینی مینشیند، و با این درک و شناخت و معرفت به میراث گذشتگان است که فریفته و خودباختهء هنر غرب نمیشود،بلکه از تمامی معیارها و ارزشهای آن برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) انتقال ذهنیات شخصی خود کمک میجوید تا نگارههایش به آثاری شخصی و شرقی بینجامد.
حتی برای آموختن بیشتر،تصمیم گرفتم موزههای پرآوازهء جهان را ببینم و از نزدیک،در این زمینهها مطالعاتی کنم،چون همیشه خود را به عنوان یک فرد در نظام آموزشی مسؤول میدانم که بیاموزم و آموزش دهم،این بود که در سال 1367 به ژاپن رفتم و از نزدیک به تفحص و تحقیق،روی آثار هنری شرق دور پرداختم."