خلاصة:
شخصیتهای مسکات در طی چند دهه اخیر توانستهاند حضور خود را در عرصه تبلیغاتِ تلویزیونیِ محصولاتِ تجاری به معرض نمایش بگذارند. نقش مسکات در شناخت محصولات تجاری، سبب ارتباط آنان با مقوله برندسازی شد. از آنجا که بخش قابل توجهی از محصولات تجاری را، تولیدات خوراکی تشکیل میدهند، این پژوهش برآنست تا اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی با هدف بازنمودِ هویتِ برندِ این محصولات را به عنوان مسئله اصلی خود مورد مداقه قرار دهد. در همین راستا، نویسندگان، با تکیه بر آرای محققینی چون، پیاژه، ولز، اولینز، گارستون، نِدریچ و .... به دنبال تشریح مسائل ذیل میباشند: • تعیین شاخصههای مسکات موثر بر ارتباط بین مصرفکننده و محصولات غذایی. • ارتباط بین مسکات با «اعتماد و باور به محصول تجاری». • مسکات بعنوان رویکردی نوین در تبلیغات (انیمیشنی) جهت ماندگاری محصولات تجاری در اذهان. بر اساس یافتههای مقاله، بواسطه کاراکتر مسکات، اعتماد لازم بین مصرفکننده و محصولات غذایی رقم میخورد. مسکاتها، قادرند بستر مناسبی را جهت اشاعهی محصولات غذایی ایجاد نمایند. همچنین حضور کاراکترهای مسکات در تبلیغات بر شاخصههای روانشناسی مخاطب تاثیر بسزایی میگذارد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- تحلیلی و روش جمعآوری اطلاعات کتابخانهای است. همچنین از نمونههای شاخص مسکات برای بازیابی ویژگیهای نامبرده استفاده شده است.