خلاصة:
در ایـن پژوهـش بـه بررسـی تاثیـر آمیختـه بازاریابـی سـبز بـر مسـئولیت اجتماعی بـا میانجی گـری عوامل نسـل سـوم بازاریابی سـبز (رضایت و سـودآوری ) پرداختیـم . پژوهش از لحـاظ هـدف ، کاربـردی و از لحـاظ ماهیـت و روش انجـام ، توصیفی و از نوع پیمایشـی و علی اسـت . جامعـه آمـاری پژوهـش ، خبـرگان حـوزه مدیریت پسـماند در اسـتان گیـلان در نظر گرفتـه شـد کـه تعداد آن هـا ١٣٠ نفر بـود. پرسشـنامه به روش سرشـماری توزیـع گردید و در مجمـوع ١١٧ پرسشـنامه مناسـب و بـدون نقـص جمـع آوری شـد و مـورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت . پرسشـنامه شـامل ١٠ سـئوال باز و ٢٥ سـئوال بسـته اسـت . روایی پرسشـنامه بـه سـه روش روایـی محتـوا، روایـی همگـرا بـه روش فورنـل و لارکـر بـا اسـتفاده از معیـار
AVE و روایـی واگـرا بـه روش فورنـل و لارکـر بررسـی و تاییـد شـد. پایایـی آن نیـز از طریـق سـه معیـار ضرایـب بارهـای عاملـی، آلفـای کرونبـاخ و پایایـی ترکیبی موردسـنجش قـرار گرفـت . به منظـور تجزیه وتحلیـل داده هـا از مدل سـازی معـادلات سـاختاری مبتنـی بـر رویکـرد حداقـل مربعـات جزئـی بـه کمک نرم افـزار Smart PLS اسـتفاده شـده اسـت .
نتایـج پژوهـش نشـان داد کـه آمیختـه بازاریابـی سـبز (محصـول سـبز، توزیـع سـبز، قیمت سـبز و ترفیـع سـبز) بـر سـودآوری تاثیـر مثبـت معنـاداری دارد. سـودآوری نیز بـر رضایت سـرمایه گذار و مسـئولیت اجتماعـی تاثیـر دارد. همچنیـن اثرگـذاری رضایـت بـر مسـئولیت اجتماعـی مـورد تایید اسـت .