ملخص الجهاز:
فرصت تبلیغی در مدرسه حساب میشوند و لازم است برای آن برنامه داشت، اما موفقیت یک طلبه در مدارس به نمازخانه ارتباط مستقیمی دارد و ماحصل فعالیتهای یک مبلّغ در نماز جماعت و نمازخانه تبلور پیدا میکند.
برای نمازخانه میتوان برنامههای متنوعی اجرا کرد؛ اما اجرای این برنامهها به استقبال دانشآموزان و معلّمان و کادر، از فرصت نماز جماعت و نمازخانه است.
مبلّغ گرامی جناب حجتالاسلام عفتی از فارغالتحصیلان حوزههای علمیه سفیران هدایت تجربه خود در مدیریت نمازخانه را اینگونه بیان میکند: «در مدرسه بهعنوان مبلّغ مشغول فعالیت بودم؛ اما علیرغم تزئینات و فضاسازی مناسب نمازخانه، استقبال از نماز کم بود.
از طرفی چون مربّیان و معلّمان در برنامۀ نماز شرکت نمیکردند، کنترل جمعیت بچهها و اقامۀ نماز، کار را مشکل میکرد؛ حتی نگه داشتن بچهها برای اجرای برنامهها ممکن نبود؛ چون بلافاصله بعد از نماز بچهها صفوف را به هم میریختند و یا از نمازخانه خارج میشدند و امکان اجرای برنامههای با کیفیت، تحتالشعاع شلوغی قرار میگرفت.