خلاصة:
صنعت بانکداری ایران در دهههای اخیر به سوی رقابتی شدن پیش میرود عرصه رقابتی در نظام بانکداری بسیار پیچیده و
دشوار گردیده و در پیش بینیهای بازار آینده، وضعیتی بس پیچیده تر را ترسیم مینماید اینجاست که اگر به عرصه رقابتی و
راهکارهای منطقی و هوشیارانه توجه نشود کم کم از صحنه رقابت حذف میشوند. سرمایه اجتماعی و فرهنگ سازمانی از
ابزارهای مهم در برنامه ریزی استراتژیک است، و همچنین ارتباطات از مسائل مهم در مدیریت محسوب میشود که به سازمان
ها اجازه میدهد ارتباطات سازندهای با یکدیگر داشته باشند و اطلعات مفید را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. سرمایه اجتماعی
و فرهنگ سازمانی از ابزارهای مهم در برنامهریزی استراتژیک است، و همچنین ارتباطات از مسائل مهم در مدیریت محسوب
می شود که به سازمانها اجازه میدهد ارتباطات سازندهای با یکدیگر داشته باشند و اطلعات مفید را با یکدیگر به اشتراک
بگذارند. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق مروری و بر اساس شیوه اجرا یک تحقیق تحلیلی است.. روش جمع آوری
دادهها در این تحقیق کتابخانهای است که بوسیله مطالعه کتب و مقالت از سایتهای اینترنتی و پایگاههای معتبر داخلی و
خارجی جمع آوری گردیده است. محقق برای تحلیل مبحث ابتدا مسئله تحقیق بیان و به تشریح مباحث نطری پرداخته و در
نهایت به جمع بندی نظرات اندیشمندان در این حوزه پرداخته است. نتایج حاصل از تحلیل نتایج تحقیق نشان دادند که بین
سرمایههای اجتماعی و فرهنگی سازمانی ارتباط مستقیم و بین سرمایههای اجتماعی و آنومی رابطه معکوس وجود دارد
ملخص الجهاز:
سرمايه اجتماعي و فرهنگ سازماني از ابزارهاي مهم در برنامه ريزي استراتژيک است ، و همچنين ارتباطات از مسائل مهم در مديريت محسوب مي شود که به سازمان ها اجازه ميدهد ارتباطات سازنده اي با يکديگر داشته باشند و اطلاعات مفيد را با يکديگر به اشتراک بگذارند.
سرمايه اجتماعي و فرهنگ سازماني از ابزارهاي مهم در برنامه ريزي استراتژيک است ، و همچنين ارتباطات از مسائل مهم در مديريت محسوب مي شود که به سازمان ها اجازه ميدهد ارتباطات سازنده اي با يکديگر داشته باشند و اطلاعات مفيد را با يکديگر به اشتراک بگذارند.
12 Relationship Element 13 Trust 14 Norms 15 Requirements And Expectations 16 Identity 59 ٣- بعد شناختي ١٧ سرمايه اجتماعي: اين بعد در برگيرنده ميزان اشتراک کارکنان درون يک شبکه اجتماعي، در يک ديدگاه يا درک مشترک ميان آنان است ؛ و مانند بعد ارتباطي به ماهيت ارتباطات ميان افراد در يک سازمان ، مي پردازد (بولينو و همکاران ، ٢٠٠٢) و شامل موارد زير مي گردد: زبان و کد هاي مشترک و روايت هاي مشترک (ناهاپيت و کوشال ١٨، ١٩٩٨: .
اين مقوله از سال ١٩٨٠ به بعد به عنوان يکي از حوزه هاي برجسته در مطالعات مربوط به نظريه سازمان و مديريت ، به طور جدي مورد توجه قرار گرفته است .
در اين زمينه ايجاد تيم هاي کاري، تفويض بيشتر اختيار به پرستاران و ارتباط مناسب تر با پرستاران ميتواند باعث رشد سرمايه اجتماعي و فرهنگ سازماني شود.
تقيزاده و سلطاني (١٣٩٠)، پژوهشي تحت عنوان «بررسي رابطه بين فرهنگ سازماني و سرمايه اجتماعي دبيران در دبيرستان هاي پسرانه شهر تبريز» انجام دادند..