خلاصة:
هدف از این پژوهش تحلیل اهمیت-عملکرد کیفیت خدمات در اماکن ورزشی استان سمنان بر مبنای مدل پیوستار روانشناختی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریان باشگاههای ورزشی استان سمنان تشکیل دادند که از بین آنها 402 نفر به روش نمونهگیری خوشهای-طبقهای انتخاب شدند. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه، تحلیل اهمیت-عملکرد و مدل پیوستار روانشناختی تحلیل شد.نتایج نشان داد که همه ابعاد کیفیت خدمات در ناحیه "تمرکز در آن" قرار گرفتند. همچنین مشتریانی که در مرحله وفارادی قرار داشتند نارضایتی کمتری از ابعاد کیفیت خدمات در مقایسه با سطح جاذبه و دلبستگی را گزارش دادند. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر مدیران میبایست نسبت به انتظارات مشتریان خود حساس بوده و خدماتی متناسب با انتظارات آنها ارائه دهند تا سطح رضایتمندی از خدمات افزایش یابد. افزایش رضایتمندی میتواند باعث پیشرفت افراد در مراحل پیوستار روان-شناختی گردد و آنها را به مشارکت مستمر رهنمون سازد.
The purpose of this study was to application of importance-performance analysis in Service Quality of Semnan province sport places based on the psychological continuum model. The population of this study included all Customers of Semnan Province clubs. 402 persons of them were selected as samples by the cluster - stratified sampling method. Collected data were analyzed using One-way variance analysis, Importance-Performance Analysis (IPA) and psychological continuum model (PCM).The results showed that all aspects of service quality were concentrated in the "focus" area. Also, customers who were in the Loyalty stage reported less satisfaction with the dimensions of service quality compared to the level of attraction and attachment. According to the findings of this research, managers should be sensitive to their customers' expectations and service in proportional to their expectations to increase satisfaction level. Increasing satisfaction can make people progress in the psychological continuum and lead them to continuous participation.
ملخص الجهاز:
نتایج مطالعات جوزف، یوسف و گوک (2017) با عنوان "استفاده از مدل پیوستار روانشناختی برای درک مشارکت و رضایت مشتریان در مرکز تناسباندام" نشان داد که بیشتر افراد در سطح دلبستگی قرار داشتند و تمامی ابعاد کیفیت خدمات دارای نمره منفی بودند؛ بدین معنا که مشتریان از همه ابعاد کیفیت خدمات در مرکز تناسباندام ناراضی بودند.
جدول 4 - مقایسه رضایت مشتریان از ابعاد کیفیت خدمات بر اساس سه مرحله پیوستار روانشناختی با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} به طور کلی، نتایج حاصل از تحلیل واریانس یکطرفه نشان داد رضایتمندی از مؤلفههای کیفیت خدمات در بین نمونههای جای گرفته در سه مرحله پیوستار روانشناختی (جاذبه، دلبستگی و وفاداری) از تفاوت معناداری برخوردار است (05/0 >p).
در ادامه نتایج پژوهش نشان داد رضایت مشتریان از بعد فیزیکی در بین سه مرحله پیوستار روانشناختی از تفاوت معناداری برخوردار است.
Exploring the Relationships among Service Quality, Satisfaction, Trust and Loyalty of Customers (Case Study: Transportation Companies of Tehran), Journal of Development & Evolution Management, (23), 11-20.
Customer’s expectation, perception and satisfaction with service quality of a fitness center in Malaysia, International Journal of Physical Education, Sports and Health, 4(1), 146-150.
Therefore, the present study aimed to design and psychometric properties of motor motivation self-report questionnaire in 9-12 years old children.
The final findings of this study showed that the 18- to 12-year-old children motor motivation questionnaire, with 18 features, included features such as tool design based on a review of motivational theories, simple scoring, appropriate reliability and validity, and applicability in different situations by parents.