خلاصة:
ایجاد، تسهیم و بکارگیری دانش از عوامل اصلی مدیریت دانش به شمار می روند. مدیریت دانش فرایند تسهیل فعالیت های
مربوط به دانش مانند ایجاد، انتقال و استفاده از دانش است. هدف از مدیریت دانش ایجاد یک سازمان یادگیرنده است. گام مهم
برای پیادهسازی و استقرار دانش، به اشتراکگذاری دانش برای تحقق اهداف کسب و کار سازمان است. نیروی انسانی مثبت گرا
و داراییهای روانی سازمان در بهبود عملکرد سازمان بسیار موثرند. مدیریت دانش موضوعی بحث برانگیز، پیچیده و چند بعدی
است. در رابطه با اهمیت و ضرورت مثبت اندیشی میتوان گفت که یک رویکرد مثبتگرا دیدگاهی مثبت، امیدبخش و خوش-
بینانه نسبت به انسان دارد که متاسفانه عدم توجه به این موارد و جنبههای اخلاقی که به عنوان جوانب پنهان رهبری نیز
هستند، باعث ایجاد مشکلات برای سازمانها شده است و در واقع بیشتر متمرکز بر روی عیبها و نقص ها است. رویکرد مثبت-
گرا بر قابلیت گسترش، پرورش، شکوفایی و کمال انسان و تبدیل شدن به آنچه که او میتواند باشد، تاکید دارددراین مقاله
برانیم پیش بینی ایجاد، تسهیم و به کارگیری دانش از روی خودمتمایزسازی با توجه به نقش میانجی مثبت اندیشی در معلمان
ابتدایی شهر بانه پرداختیم و در انتها پیشنهادات کاربردی ارائه شد.
ملخص الجهاز:
فرضيه هاي تحقيق فرضيه کلي: ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش از روي خودمتمايزسازي با توجه به نقش ميانجي مثبت انديشي در معلمان ابتدايي شهر بانه قابل پيش بيني ميباشد.
مدل مفهومي متغيرها: واکنش پذيري عاطفي ايجاد، تسهيم و به کارگيري خودمتمايزسازي جايگاه من دانش گريز عاطفي مثبت انديشي هم آميختگي با ديگران در اين تحقيق متغير مستقل (پيش بين ) خودمتمايزسازي و مولفه هاي آن ميباشد که ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش به عنوان متغير وابسته (ملاک)، و مثبت انديشي به عنوان متغير ميانجي در نظر گرفته شده است لذا در اين پژوهش به بررسي رابطه خودمتمايزسازي با ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش با توجه به نقش ميانجي مثبت انديشي در معلمان ابتدايي شهر بانه خواهيم پرداخت .
فرضيه اصلي: ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش از روي خودمتمايزسازي با توجه به نقش ميانجي مثبت انديشي در معلمان ابتدايي شهر بانه قابل پيش بيني ميباشد.
(به تصویر صفحه رجوع شود) 7 نمودار ٣: مراحل بررسي و اجراي مدل با حضور متغير ميانجي با توجه به اينکه شاخص VIF محاسبه شده در جدول ٥ در هر سه اثر غيرمستقيم در بين ٠٨٠ ١- ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش براساس مولفه هاي خودمتمايزسازي در معلمان ابتدايي قابل پيش بيني است .
جدول ١٢: ضرايب رگرسيون پيش بيني مولفه هاي خودمتمايزسازي از روي متغير مثبت انديشي (به تصویر صفحه رجوع شود) ميباشد ٣- ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش براساس مثبت انديشي در معلمان ابتدايي قابل پيش بيني است .
بررسي نتايج فرضيه ها و بحث درباره آنها: فرضيه اول پژوهش : ايجاد، تسهيم و به کارگيري دانش از روي خودمتمايزسازي با توجه به نقش ميانجي مثبت انديشي در معلمان ابتدايي شهر بانه قابل پيش بيني ميباشد.