خلاصة:
در دنیای مدرن امروز شاهد تغییرات گسترده ای در ابعاد مختلف هستیم و فرایند یاددهی- یادگیری نیز
تغییرات فزاینده ای نسبت به گذشته داشته است. برای تحول در نظام های آموزشی، دانش افزایی و تغییر
دیدگاه ها و نگرش های معلمان ضروری و اجتناب ناپذیر است. لذا آثاری که در زمینه ی الگوها و
روش های تدریس ترجمه و تالیف می شوند بایستی از کارایی و کیفیت لازم برخوردار باشند تا شاهد اثر
بخشی آن ها در فرایند آموزش باشیم. نقد علمی و تحمل نقد پذیری به توسعه ی جامعه کمک می کند و
زمینه ی پیشرفت دانش مدنظر و کاهش آسیب ها را به دنبال خواهد داشت. در همین راستا، کتاب روش های نوین یاددهی – یادگیری و کاربرد آنها در آموزش معرفی ودردو بخش ظاهری و محتوایی نقد و بررسی
شده است. کتاب در بخش ظاهری از کیفیت و کارآمدی مناسب در قطع، کاربست فونت و حروفنگاری
برخوردار است و در بخش محتوایی اهداف فصل، خلاصه فصل و واژه نامه دیده نمی شود و در بخش
تنظیم منابع لازم است از سبک های مرایج در حوزه علوم تربیتی استفاده شود و از منابع مرجع در زمینه
الگوهای تدریس استفاده شده است.
ملخص الجهاز:
معرفي و توصيف اثر کتاب «روش هاي نوين ياددهي – يادگيري و کاربرد آن ها در آموزش » کتابي مشتمل بر ٢٧٨ صفحه است که توسط آقايان فريدون اکبري شلدره اي و دکتر حسين قاسم پور مقدم و خانم فاطمه صغري عليزاده در سال ١٣٨٩ توسط انتشارات فرتاب براي دومين بار چاپ شده است .
٣٩٦ دوره چهارم ، شماره بيست و نهم ، پاييز ١٣٩٩ 1399 نقدي بر کتاب «روش هاي نوين ياددهي – يادگيري و کاربرد آن ها در آموزش » رعايت قواعد عمومي نگارش و ويرايش مؤلفان از اعضاي شوراي تأليف کتب درسي ادبيات فارسي هستند و کتاب ضمن حروفنگاري از ويرايش خوبي برخوردار بوده و قواعد نگارشي در آن به خوبي رعايت شده است .
٣٩٩ دوره چهارم ، شماره بيست و نهم ، پاييز ١٣٩٩ 1399 فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني نوآوري و نو بودن با توجه به تاريخ انتشار اثر در چاپ اول و بررسي کتاب هاي نوشته شده توسط انديشمندان داخلي و تکرار مطالب توسط مؤلفان بدون توجه به چهارچوب و اصول علمي الگوها و روش هاي تدريس هيچ گونه خلاقيت و نوآوري در ارائه مطالب ديده نشد و به نوعي تکرار مطالب با نوعي در هم گسيختگي همراه بود که به بازنگري جدي در تنظيم مطالب نياز است .