خلاصة:
مقدمه
گردشگری سلامت، شکل جدیدی از گردشگری است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای رشد پیدا کرده است. گردشگری سلامت به منظور بهبود سلامتی افراد و در مکانی خارج از محل سکونت آن ها انجام می شود. لذا، هدف پژوهش حاضر ارایه الگوی گردشگری سلامت با تاکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی می باشد.
روش ها
پژوهش حاضر از نظر هدف بنیادی و روش پژوهش کیفی بود. عوامل اثر گذار برگردشگری سلامت با تاکید بر نقش تبلیغات شفاهی با استفاده از روش کیفی و از طریق مصاحبه با ۲۰ مدیر مرکز گردشگری سلامت و خبرگان دانشگاهی شناسایی و با استفاده از رویکرد داده بنیاد تحلیل و طراحی شد.
یافته ها
یافته های پژوهش در قالب مدلی، با شش بعد اصلی جذابیت بازار، راهبرد، تنوع ارایه خدمات، شرایط داخلی کشور، تبلیغات شفاهی، گردشگری سلامت و سی و سه بعد فرعی طراحی شد.هم چنین براساس مصاحبه صورت گرفته از دیگر عوامل موثر بر موضوع گردشگری سلامت تاثیر می توان به شرایط سیاسی کشور، عوامل اقتصادی، قیمت حمل و نقل، هزینه خدمات درمانی، تعداد پزشکان متخصص، نرخ ارز و تعداد مراکز درمانی مجهز، اشاره داشت.
نتیجه گیری:
با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت که به شرط جمع آوری و دسته بندی عوامل اثر گذار بر مفهوم گردشگری سلامت توسط مدیران تصمیم گیر، این موضوع می تواند راه گشای متولیان و مسیولین حوزه سلامت کشور در ایجاد و افزایش در آمد ارزی برای کشور باشد.
Introduction
Health tourism is a new form of marketing in the tourism industry which has been growing in recent years, health tourism is done to improve the health of people and to take them out of their place of residence. the aim if this article is presenting Health Tourism Model with emphasis on word of mouth advertising in health centers.
Methods
This study purpose is applied and in terms of collecting data is non-experimental and descriptive data. The researcher has attempted to identify the factors affecting the concept of health tourism by emphasizing the role of word of mouth advertising by qualitative method and using interviewing with twenty managers of Health Tourism Center, and academic experts and finaly data analyzed and presented by phenomenological approach
Results
The researcher then analyzes the data through open, axial, selective coding of the final results of his research into a model, with six main dimensions, including market attractiveness, strategy, service diversification, internal conditions, word of mouth advertising, health tourism, and Thirty-three sub-dimensions have been presented.
Conclusion
According to the results, it can be said that decision makers can collect and categorize the factors influencing health tourism concept.