خلاصة:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه سرمایه فکری با نوآوری سازمانی درک شده توسط مدیران در صنایع کوچک و متوسط انجام گرفته است . این تحقيق از نظر جهت گيری پژوهشی، کاربردی؛ از لحاظ ميزان و درجة کنترل متغيرها، ميدانی؛ از نظر زمانی، مقطعی و از لحاظ نحوة جمع آوری اطلاعات از نوع تحقيقات توصيفی همبستگی می باشد. برای گردآوری داده ها از روش پيمایشی بهره گرفته شده - است. جامعه آماری تحقيق شامل کليه مدیران و ارشناسان شرکت های کوچک و متوسط در شهرک صنعتی در شهر کازرون بوده که، حجم نمونه مورد نظر با استفاده از فرمول کوکران، 501 نفر محاسبه گردید که به منظور افزایش دقت مطالعه 5۲0 نفربه عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده که این پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا و روایی صوری و
همچنين بر اساس درک افراد عادی در یک آزمون اوليه، مورد اصلاح قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نيز با بهره گيری از آزمون مقدماتی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، % 15 برآورد شد که نشان گر پایایی مطلوب ابزار تحقيق می باشد. تجزیه و تحليل داده ها نيز با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های پژوهش به طور کلی بيانگر آن بود که ميزان سرمایه فکری با نوآوری سازمانی ، ارتباط مستقيم و معنی داری دارد.