خلاصة:
اغلب پژوهش های مدیریتی به دنبال اثربخش تر ساختن مدیریت زیردستان به وسیله سرپرستان می باشند. اما مطالعات، حاکی از تأثیر فرآیندهای تکنیک های مدیریت نمایش بر عملکرد و کیفیت تصمیمات مدیران است. در پژوهش پیش رو، ابتدا به بررسی مدیریت نمایش و مفاهیم مرتبط به آن پرداخته است، سپس به رابطه هفت تکنیک مدیریت نمایش رایج در سازمانها بر عملکرد و کیفیت تصمیمات مدیران پرداخته است. دادههای اخذ شده از یک نمونه 110 تایی از مدیران شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان مبنای تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی تحقیق حاکی از تأیید آن میباشد، به عبارتی دیگر، بین تکنیکهای نمایشی و عملکرد و کیفیت تصمیمات مدیران رابطه معکوس و متوسطی وجود دارد و با افزایش تکنیکهای نمایشی، عملکرد و کیفیت تصمیمات مدیران کاهش مییابد. همچنین چهارده فرضیه فرعی پژوهش نیز مورد بررسی قرار گرفتند که تمامی فرضیه ها به غیر از چهار فرضیه مورد تأیید واقع شدند.