خلاصة:
امروزه برند به عنوان یکی از مفاهیم مهم در تجارت دارای ارزش می باشد لذا بازاریابان می توانند از برند
قوی به عنوان مزیت رقابتی سود ببرند. و به دلیل اینکه بخش قابلتوجهی از گردش مالی صنعت گردشگری
در بخش اقامتی آن روی میدهد، بر این اساس برند هتل میتواند مشهور و مقبول باشد و عملکرد مناسبی از
خود در فضای رقابتی موجود نشان دهد که برند آن موفق عمل نماید. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی
تاثیر شخصیت برند و ارزش درک شده بر عملکرد برند در هتلهای شهر سرعین است. که از نظر روش
توصیفی و از نظر نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیهی مشتریان هتلهای فعال در شهر سرعین را تشکیل می دهد. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفادهشده پرسشنامه میباشد که به صورت تصادفی ساده بین مصرفکنندگان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار لیزرل استفاده گردید که نتایج تحقیق نشان داد که شخصیت برند بر عملکرد برند تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رابطه مثبت و معنادار ارزش درک شده بر عملکرد برند نیز تایید شد. و در آخر پیشنهاداتی مبنی بر بهبود وضعیت موجود ارائه گردید.
ملخص الجهاز:
تجدید ساختار مرزهای حوزه های کاری و خدماتی : بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که در بحران اقتصادیِ جهانی، راهبرد های مشابه و از قبل نوشته شده ی مدیریت، (حتی راه حل های صحیح، با اینکه هنوز در تجارت های ایرانی استفاده نشده است) وجود دارد، آنها نمی توانند تجدید پذیر و به طور کامل زندگی بخش باشند، آنها برای تجارت های درون کشوری کار کرده اند، که گاهی اوقات ناپایدار می باشد.
یکی از مهم ترین اصول استراتژی اقیانوس آبی، از نو ساختن مرزهای حوزه های کاری و خدماتی به منظور جدا شدن از رقابت و آفرینش اقیانوسهای آبی است .
بسیاری از متخصصان بر این باورند که راهبرد اقیانوس آبی، یک الگوی سازگار به همراه تفکر راهبردی و تمرکز بر روی ساخت صنایع و بازارهای جدید میباشد، که در آن به جای جنگ و مجادله برای تخصیص خریداران، تقاضاهایی جدید به وجود آمده و قانون رقابت برای آنها بیمعنی شد.
در این زمینه راهبرد اقیانوس آبی، رهنمودهایی برای شرکت به ارمغان میآورد، در جایی که رقابت در آن نباشد، که به شرکتها آموخت که چگونه با ساختن فضای جدید در بازار کنار بیایند، که رقابتی حریصوار در بازار وجود دارد.
Quinn همچنین، اشاره کرده است که، به دلیل اینکه راهبردِ نوآور کاملا قابل برنامه نویسی نمی باشد، بنابراین، راهبرد باید برای شناسایی و واکنش خود به خودی که فرصت های پدیدار شده را فراهم می کند، طراحی شود.