خلاصة:
هدف از این تحقیق نشان دادن تأثیر انتشار ویروس کرونا بر آموزش تاریخ است، زیرا ما ناگهان با موقعیتی روبرو شدیم که از آموزش الکترونیکی می ترسیدیم زیرا اطلاعات بسیار کمی در مورد آن داشتیم و همچنین زیرساختی برای آن وجود نداشت، بنابراین کم کم خواسته یا ناخواسته شروع به استفاده از آن کردیم. با وجود همه این معایب، ما همچنین می توانیم مزایایی را در مورد آن بیان کنیم، از جمله موارد دیگر ، آموزش تاریخ از مکان خاصی دور شد ، برگزاری آزمون در زمان معینی تغییر کرد، و پایه آزمون های مختلف فراهم شد ، همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در معلم و دانش آموز می شود. در نتیجه، ما به تدریج با تکنیک های مختلف یادگیری و ارزیابی آشنا شدیم، از جمله: ضرب المثل ها ، ارائه درس ها در قالب فایل های صوتی، مقاله، پرسش و پاسخ به سوالات، گوش دادن به فیلم ها یا فایل های صوتی، و درک در مورد آن ، تاثیر موضوع آموخته شده در مورد زندگی شخصی، بیان موضوع در قالب یک شبکه مفهومی، جدول تاریخی، اسلاید، gif، آموزش یک واحد یادگیری، یادگیری با کمک همکلاسی ها و استفاده از بسترهای مختلف آزمون، و در نهایت، چه شد بعد از آموزش یاد می گیرید؟ مایلید چه بیاموزید؟ در مورد درس امروز چه سوالاتی دارید؟ اینها بخشی از آموزش و ارزیابی دروس تاریخ در دوران کرونا است
The purpose of this research is showing the impact of corona virus release on history teaching, Because we were suddenly faced with a situation that we feared for e-learning because we had very little information about it and also there was no infrastructure for it, so little by little wanted or unwanted we started to use it. Despite all these disadvantages, we can also express some advantages about it, Among other things the teaching of history moved away from a particular place, The holding of the test was changed at a certain time, And the base of various tests was provided, It also boosted the sense of confidence in the teacher and the student. As a result, we gradually became acquainted with various learning and assessment techniques, including: taking proverbs, presenting lessons in the form of audio files, paper, asking and answering questions, listening to videos or audio files, and understanding about it, the impact of the learned topic on personal life, expressing the topic in the form of a conceptual network, historical table, slide, gif, teaching a learning unit, learning with the help of classmates, and the using different test platforms, And finally, What did you learn after the training? What would you like to learn? What questions do you have about today's lesson? These are parts of teaching and evaluating history lessons during the Corona.
ملخص الجهاز:
- ارزشيابي چندگانه يا ترکيبي درس تاريخ ؛ که اگر چه بيش از ديگر سياق هاي ارزيابي، قابل استفاده است اما ايراداتي همچون زمان بر بودن ، عدم آشنايي فراگيران با همه گزينه هاي آن ، مطلع نبودن دانش آموزان از شيوه هاي مختلف آزمون ساز، خوانده نشدن پسوند يا پيشوندهاي خاص آزمون ها در بعضي از موبايل ها يا لپ تاپ ها، باز نشدن برخي از لينک هاي ارسالي، اختلال تقريبا هميشگي پيام رسان شاد يا دانلود نشدن و ارسال ناموفق عکس ها و فايل ها را به همراه دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ٢-تکنيک ارائه خلاصه درس يا چند سؤال توسط چند نفر به صورت انتخابي در قالب فايل صوتي؛ در اين حالت ، درس مرور شده و چون قرار است توسط يکي از دانش آموزان يا دانشجويان از ديگر بچه ها پرسيده شود، تمرکز کامل فراگيران را به همراه دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ٦-تکنيک گوش دادن به فيلم و درج برداشت خويش در قالب ويس يا نوشتن روي کاغذ و ارسال آن ؛ امکان بسيار خوبي که تدريس در فضاي مجازي فراهم کرده ، اين است که مي توان با ارائه فيلم هايي مرتبط با موضوع درس ، به ارتقاء سطح يادگيري فراگيران کمک کرد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ٨- تکنيک ارائه خلاصه موارد جلسه قبل در قالب فايل صوتي يا به صورت برخط توسط يک دانش آموز يا دانشجو در ابتداي ساعت ؛ اين سياق ، يکي از بهترين شيوه ها براي مرور درس هاست و چون فراگير در مقابل ديگر بچه ها به ارائه اطلاعات ميپردازد يا صداي خود را پخش ميکند، به تقويت حس اعتماد بنفس فرد کمک کرده و به اداي بهتر واژگان و اسامي ميانجامد.