ملخص الجهاز:
"به بیان بهتر زمینهچینی برای اینکه تماشاگر پایان فیلم را باور کند از همان پلان اول آغاز شده است.
بازیها برای فیلم است و در مسیر هدف, نه برای عرضهی زیبایی, مهدی احمدی و هانیه توسلی بهترین بازیهای امسال را در شبهای روشن به نمایش گذاشتهاند.
کارگردانی مؤتمن در شبهای روشن به هیچ وجه دیده نمیشود, دوربین نرم و آرام وارد خانهی استاد میشود, همراه با دختر و قصه پی ریخته میشود, و شخصیتها ساخته میشوند، عکسهای روی دیوار شخصیت دکتر را به تماشاگر معرفی میکند و دختر هم قرار است چهار شب با استاد زندگی کند, اما شرطی میگذارد.
از همهی اینها مهمتر حس فیلم است که درآمده و نیازی نیست بگویم, حس را تنها زمانی میشود به تصویر ـ و به پرده ـ منتقل کرد که خالق اثر, خود حرف فیلماش را حس کرده باشد."