ملخص الجهاز:
"دسترسی به قابلیتها در مکاترونیک گروه مترجمین ابا(سازمان صنایع و معادن) 20 سال پیش که مهندسین ژاپنی«مکاترونیک»را به عنوان روش طراحی سیستمهایفرعی محصولات الکترونیکی برای تضمینعملکرد بهینه سیستم ابداع کردند،احتمالا هیچکستصور نمیکرد تنها چند سال بعد،این روش تأثیرزیادی بر روی فرآیند مهندسی و مفاهیم طراحیماشینهای صنعتی و کاربردهای آنها داشته باشد.
در واقع،براساس نیازمندیهایی کسانی دررشته مکاترونیک کار میکنند باید معیارهایی رابرای مفاهیم و تجهیزات مورد استفاده در آموزشفنی و آموزش مستمر تعیین کرد.
باوجود چنین سیستمی،آموزش دادن همهمحتویات،جزئیات و دستور العملهای اصولی کهبرای کار کردن در رشته مکاترونیک لازم میباشند،جدا از فرآیندهای موجود تولید امکانپذیر است.
تقاضا برایآموزش و آموزش مستمر در رشته مکاترونیکنه تنها تمرکز به جزئیات خاص بلکه پرداختن بهطیف کلی موضوعات حاصل از محتویات مهم(به تصویر صفحه مراجعه شود)آموزشی مکانیکی و الکتریکی از برنامهریزی وساختن کارخانجات اتوماتیک گرفته تا آموزشمستمر در حد عیبیابی که قبلا به آن اشاره شدهاست.
از اینرو،تجهیزات آموزشی باید طوریساخته شوند که مثلا تیمها بتوانند بر روی اجزاءجداگانه سیستم که میتوان آنها را برای ساختنسیستمهای پیچیدهتر با هم ترکیب کرد کار کنند.
-تجهیزات آموزشی برای سطح میدانی نیازهایی که به آنها اشاره شد نشان میدهند کهیک سیستم فراگیر همواره به دو طیف از پیچیدگیوابسته است: 1-پیچیدگی فنی در واقعیت:که سیستم فراگیرباید طوری آن را منعکس کند که انتقال بیدرنگموفقیت آموزشی به دنیای عملی امکانپذیر باشد.
5-سیستمهای فراگیر برای ساختارهای MIC بیشتر کارشناسانی که با مفاهیم آموزشی مربوطبه مکاترونیک سرو کار دارند،نه تنها ترکیبی ازمکانیک و الکترونیک،بلکه طیفی از تکنولوژیاطلاعات را بعنوان بخشی از محتوای آموزشی درورای آن میبینند."