خلاصة:
آموزش و توسعه، تسهیلگر منابع انسانی است. آموزش همه کارکنان را قادر میسازد تا عملکرد سازمان را با مسائل محیطی ادغام و یکپارچه نمایند. مبدل شدن به سازمانی یادگیرنده بهعنوان یک استراتژی مؤثر در بهبود عملکرد و توسعه کسبوکار به نظر میرسد که با نوآور پذیری و نوآور بودن تعامل و ارتباط تنگاتنگ دارد. در این راه آنچه میتواند به آنها کمک کند، اهتمام تأثیر آموزش کارآفرینانه و تأثیر اثربخشی آموزش میباشد. با ارزیابی پیشینههای موجود در این حوزه کمبود پژوهشی در این موضوع به خصوص با نقش میانجی اثربخشی احساس میشود. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت و روش، توصیفی- همبستگی است. در بخش تجزیه وتحلیل، یافتههای آزمون کولموگروف- اسمیرنوف نشان داد توزیع دادهها نرمال نبوده، بر این اساس برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرمافزار اسمارت پی ال اس 1 استفاده گردید. نرمافزار پی ال اس برای برازش و ارزیابی روایی مدلهای معادلات ساختاری، سه بخش را تحت پوشش قرار میدهد. برازش مدلهای اندازهگیری، برازش مدل ساختاری و برازش مدل کلی. نتایج نشان داد مدل مفهومی از برازش مناسب برخوردار است. همچنین برای بررسی فرضیات پژوهش از ضریب مسیر و مقدار
آماری تی استفاده شد که همگی مورد تائید قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که آموزش کارآفرینانه، مدیریت عملکرد سازمان و اثربخشی آموزش کاملا برهم اثرگذار هستند و اثربخشی آموزش میتواند نقش میانجی را در ارتباط بین دو متغیر دیگر داشته باشد.
Education and development facilitate human resources. Training enables all employees to
integrate the organization's performance with environmental issues. Becoming a learning
organization seems to be an effective strategy in improving performance and business
development, which is closely intertwined with innovation and innovation. In this way, what can
help them in this regard is the effectiveness of entrepreneurial education and the effectiveness of
education. Assessing the existing backgrounds in this field, the lack of research in this field is
felt especially with the mediating role of effectiveness. The present study is descriptivecorrelation
based on the applied purpose and based on the nature and method. In the analysis of
Kolmogorov-Smirnov test results, the data distribution was not normal, therefore, Smart Pls
software was used to analyze the data. The PLS method for fitting and evaluating the validity of
structural equation models covers three parts. Fit of measurement models, fit of structural model,
fit of general model. The results showed that the conceptual model has a good fit. Also, to test
the research hypotheses, the path coefficient and statistical value of t were used, which were all
confirmed, and we concluded that entrepreneurial education has an effect on organizational
performance management and training effectiveness, and on the other hand, training
effectiveness affects organizational performance management and mediating role The
effectiveness of training is effective.