خلاصة:
اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی و ارﺗﺒﺎط آن ﺑﺎ GRC1 ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﮐﻼن در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی دارای ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع ﻣﯽ ﭘﺮدازد. در دو دﻫﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻢ راﺳﺘﺎﯾﯽ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی و اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺣﮑﻤﺮاﻧﯽ ﮐﺴﺐ وﮐﺎر ﯾﮑﯽ از ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ را در دو ﺣﻮزه اﺳﺘﺮاﺗﮋی و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﺳﺖ. ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺮ ﺑﻨﮕﺎه ﻫﺎی دارای ﯾﮏ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر واﺣﺪ ﺑﻮده و در ﻫﻤﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﭼﺎرﭼﻮب ﻫﺎ، ﻣﺪل ﻫﺎ و اﺑﺰارﻫﺎی ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ و ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﮑﺎرﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ اﯾﻨﮑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی دارای ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ را در اﻗﺘﺼﺎد ﮐﺸﻮر ﻫﺎ اﯾﻔﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﺮﺧﻮرداری از داراﯾﯽ ﻫﺎی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯾﮏ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ و ﮐﻼن ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﻧﺪ و ﺧﻼ وﺟﻮد ﯾﮏ ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮی در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ اﺣﺴﺎس ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻫﺪف اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﯾﮏ ﭼﺎرﭼﻮب اوﻟﯿﻪ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎی ﻣﻮﺿﻮع ﮐﻠﯽ و ﺑﺮاﺳﺎس روﯾﮑﺮد ﻗﯿﺎﺳﯽ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮی ﻣﻮﺿﻮع اﺳﺖ.