ملخص الجهاز:
"نوشتن موسیقی«بیواسطه و مستقیم»ریسک بزرگی را میطلبد به گونهای که احتمالا آهنگسازانی مانند شما در خاتمه یکه میخورند (و اذعان میدارند)که این موسیقی تا چهاندازه بیواسطه و مستقیم است اما این همان ریسکی است که باید پذیرفت با آنکه شاید کسانی چون شما جاخورده و به آن حمله کنید.
اشتباه برای اینکه ایشان مطلقا درک و احساسی عالمگیر و جامع را تکذیب میکنند(با آنکه بر فرهنگی مشروط و مقید از قوه درک و احساس ممکن است تأکید کنند اما آیا امکان دارد هنر در یک فرهنگ خاص و محدود واقع شود؟)درحقیقت این اشتباه،نخبهگزینها را به شکل مضحکی ظاهرا و ذاتا«بیواسطه و مستقیم»جلوه میدهد.
مثلا هنگامیکه بهکاستی از بیلی هالیدی گوش میدادم به جای لذت بردن از موسیقی،با زیبایی طبقهبندی شده نتها و جملات متشکل از ارتفاعهای مختلف صوتی با ورزیدگی و تسلط ارتباط برقرار میکردم اما سرانجام با همان جدیتی که با تمرکز زیاد و توجه تحلیلی روی موسیقی همراه بود،از این روش دست کشیده و شروع کردم به برخورد مهیج و احساساتی با موسیقی؛ همان راهی که وقتی جوان بودم دنبال میکردم.
ریتمهای پیچیده،خویشاوندی ارتفاعهای صوت،معماری پیچیده موسیقی من وجهه عمیقتری از موسیقی بهدست میدهد که در آن برای خلق فضایی وسیع سعی شده است اما تمام این عوامل درجهت به دردسر انداختن و آزار رساندن به شنونده قرار نمیگیرد،بلکه در ظاهر این موسیقی مبتنی بر زمینه فلسفهبافی،شمایلهای درک«بیواسطه و مستقیم»اش مشخصا شنونده بهراه میافتند."