ملخص الجهاز:
"شاید متوجه شوید که یادداشت شما دربارهء صحنهء عشقی با یادداشتتان دربارهء حس نومیدی شخصیت هماهنگ است و هردو با کارتی که در آن تصویری از آپارتمانی متشکل از فضاهای بسته و شکسته در منطقهء اعصاب خردکن شهر توصیف شده،به خوبی جور است(جذابیت مرگبار8» شاید نظرتان این باشد که صحنه عشقی بعد از صحنهای خوب کار میکند که شخصیت اصلی اولین سفر هوایی خود را رفته باشد.
پیش از اقدام به نوشتن فیلمنامه از خود بپرسید: آن چیست که مرا به نوشتن این داستان وامیدارد؟ آیا یه تمام عناصر فیلمنامه اعماز داستان، درونمایه،شخصیتها و تصاویر فکر کردهام؟و آیا به گفتگو اندیشیدهام؟ آیا صدای شخصیتها را شنیدهام؟آیا با من شروع به حرف زدن کردهاند،طوری که تا شروع به نوشتن گفتگو کنم،انگار شخصیتهایی واقعی حرف میزنند؟ آیا وقت کافی برای تفحص در داستان و شخصیتها،بدون هجوم به نوشتن خود فیلمنامه، صرف کردهام؟ آیا قواعد را به داستان و شخصیتهایم اعمال کردهام؟یا آیا سعی کردهام که به نحوی زنده و واقعی رشد کنند؟ آیا روی شور و هیجان عشق و هنر یا آنچه واقعا میخواهم بیان کنم،متمرکزم؟یا صرفا دربارهء بازاریابی فیلمنامه،حد و حدود تجاری بودنش،چقدر پول از آن در خواهم آورد و چقدر مشهور میشوم، فکر میکنم؟آیا هنوز که فیلمنامه را ننوشتهام،به فکر سخنرانی مراسم دریافت جایزهء اسکارم؟یا اینکه انتظار نامزدی جایزهام؟ آیا به یاد دارم که چشم به روند کار بدوزم، جای اینکه سعی کنم سریع به نتیجه برسم؟ وقتی به این صورت مقدمات کار را فراهم کردید،آمادهء نوشتن فیلمنامهاید."