ملخص الجهاز:
"شرکتهای بین المللی سیگارسازی و ترفند جدید برای نفوذ به بازارهای دنیا از:مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی اتاق (به تصویر صفحه مراجعه شود) در شهر بخارست،پایتخت،رومانی،مشاهدهء مردمی که کرایهء تاکسی خود را به جای پول با سیگار کنت (KENT) میپردازند غیر عادی نیست.
برای مثال، فروش دخانیات شرکت فیلیپ موریس در سال 1992 در آمریکا تنها 47 درصد از فروش سیگار این شرکت را در برمیگیرد،ولی بیش از 70 درصد سود عاید آن کرده است.
واقعیت این است که جنگ قیمت موجب کاهش درآمد دخانیات برای آمریکا در سال جاری خواهد شد.
بررسی تحلیلگران از بازار بلوک شرق سابق نشان میدهد که شرکتهای فیلیپ موریس و رینولدز از هر پاکت سیگار 5/2 سنت سود میبرند.
از طرف دیگر فیلیپ موریس با خرید شرکت دخانیات تبک (TABAK) در کشور چک،55 درصد از بازار این کشور را در اختیار خود گرفت.
شرکت رینولدز در مجارستان نیز کارخانهء سیگار سازی (SATORALJUJHELY را،که ادعا میکند 20 درصد از بازار را در اختیار دارد،خریداری کرده است."