ملخص الجهاز:
"وظیفهء اصلی این کمیسیون تحقیق پیرامون اعمال مشترک خلبان و دستگاههایی است که هواپیما را در بیشتر طول پرواز هدایت میکنند،و همچنین رسیدگی و بررسی کابین هواپیماهای ایرباس،بوئینگ،مک دانل داگلاس و فوکر 100 نیز در برنامهء این بررسی قرار دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) منظور از"پرواز بوسیلهء سیم"اینست که سیستمهای کنترل داخل کابین،که خلبان با آنها سر و کار دارد،بطور الکترونیکی میتواند ارتباطات هیدرولیکی و مکانیکی بالها،بالچههای عمودی و افقی و تمام قسمتهای متحرک خارج از بدنهء هواپیما را به حرکت درآورد.
از طرف دیگر،سرعت هواپیما برای اینکه خدمه پرواز بتوانند بالهها را تنظیم کنند بیش از اندازه زیاد بود،در نتیجه سیستم کامپیوتری هدایت پرواز،برای تنظیم دو بالهء هواپیما،بطور اتوماتیک از" کنترل سرعت عمودی"به"کنترل ارتفاع"تغییر یافت.
سیستم کامپیوتری برای آنکه هواپیما را به این ارتفاع برساند دریچههای خودکار گاز را باز کرد که باعث شد تا دماغهء هواپیما به سرعت به سمت بالا کشیده شود و حالت "استال"بوجود بیاید."