خلاصة:
تحقیق حاضر از نوع آمیخته ( کیفی – کمی ) و لحاظ هدف کاربردی و در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی می¬باشد و هدف اصلی آن شناسایی عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به خرید کالاهای ایرانی در شرایط سخت اقتصادی ( آرایشی – بهداشتی ) در شهر بوشهر می¬باشد . روش انجام این پژوهش در بخش کیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان ، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان لوازم آرایشی – بهداشتی می¬باشد که تعداد نمونه آن¬ها در انجام امر مصاحبه 20 نفر می¬باشد . در بخش کمی تعداد مصرف کنندگان نامحدود بوده لذا تعداد 384 مورد را به عنوان نمونه بصورت تصادفی انتخاب می¬کنیم .ابزار مورد استفاده در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه بوده است. روایی و پایایی در هر دو بخش کمی و کیفی انجام گرفته و در بخش کمی از نرم افزار spss جهت آزمون های آماری استفاده شده است . و در نهایت محقق عواملی را موثر بر تمایل مصرف کنندگان به خرید کالاهای ایرانی در شرایط سخت شناسایی نموده و آن¬ها را رتبه بندی کرده است .