خلاصة:
امروزه بسیاری از جوانان به فعالیت های اجتماعی شبکه ای اشتغال دارند و برای ساختن زندگی خوداز روابط و مناسبات اینترنتی استفاده می کنند یکی از مهمترین کارکردهای هیجانات تحصیلی، عملکرد تحصیلی و همچنین رفتارهای منجر به آن است خودکارآمدی سازه اصلی تئوری اجتماعی و شناختی بندورا است و به برداشت افراد از توانایی های خود برای انجام کار و فعالیت اشاره دارد هدف این تحقیق بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی و در هیجانات تحصیلی و فرزندان مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی و از نوع زمینه ای یا مبنایی است نمونه گیری به روش هدفمند بود. جامعه ی مطالعه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه در سال 97 بود. نتایج تحقیق نشان داد شبکههای مجازی موجب سهل انگاری در امور درسی، مشکلات بین فردی ، ارتباط متقابل مختل و عدم خودباوری در دانش اموزان شده است.
Today, many young people engage in networked social activities and use Internet relationships to build their lives. One of the most important functions of academic excitement, academic performance, and the behaviors that lead to it is self-efficacy. The purpose of this study was to investigate the role of virtual social networks in the academic excitement and children of the present study. It is a qualitative study and of a background or basic type. Sampling was purposeful. The study population was second year high school students in 1997. The results of the research showed that virtual networks have caused negligence in academic affairs, interpersonal problems, and disrupted interpersonal communication due to lack of self-confidence in students.
ملخص الجهاز:
بررسي نقش شبکه هاي اجتماعي مجازي در هيجانات تحصيلي فرزندان ميلاد سعيدي ١ ابراهيم نعيمي ٢ ميلاد محبوب زاده ٣ چکيده امروزه بسياري از جوانان به فعاليت هاي اجتماعي شبکه اي اشتغال دارنـد و بـراي سـاختن زنـدگي خـوداز روابـط و مناسبات اينترنتي استفاده مي کنند يکـي از مهمتـرين کارکردهـاي هيجانـات تحصـيلي، عملکـرد تحصـيلي و همچنـين رفتارهاي منجر به آن است خودکارآمدي سازه اصلي تئوري اجتماعي و شناختي بنـدورا اسـت و بـه برداشـت افـراد از توانايي هاي خود براي انجام کار و فعاليت اشاره دارد هدف اين تحقيق بررسي نقـش شـبکه هـاي اجتمـاعي مجـازي و در هيجانات تحصيلي و فرزندان مطالعه حاضر يک مطالعه کيفـي و از نـوع زمينـه اي يـا مبنـايي اسـت نمونـه گيـري بـه روش هدفمند بود.
صديق بناي (١٣٨٧) معتقد است واژه ي شبکه هاي اجتماعي امروزه بيشتر براي ناميدن سايت هاي اينترنتي به کار مي رود که افراد با عضويت در آن ها امکان دستيابي به اطلاعات ساير اعضا، آشنايي با علايق آن ها، به اشتراک گذاري توليدات متني، صوتي و تصويري و نيز تشکيل گروه هايي براساس علايق مشترک با برخي از ديگر اعضاي سايت را پيدا مي کنند.
٢- 1 Valence 2 Pleasant 3 Unpleasant 4 Pekrun 5 Linnenbrink 6 Frenzal 7 Zeidner 8 Artino & Jonez 9 Achievement emotions 10 Wells مدل هاي شناختي: فرآيندهاي شناختي را در تجربه و بيان هيجان مهم مي دانند و هيجانات را براساس ارزيابي و فرآيندهاي شناختي توضيح مي دهند.
افراد با سطوح بالاي خودکارآمدي، توانايي مقابله با مشکلات را دارند و هر موفقيتي موجب افزايش اعتماد به خود در 1 Pedagogical caring 2 Wentzel 3 Pekrun, Goetz, Titz & Perry 4 Self-efficacy 5 Bandura آن ها مي شود.