ملخص الجهاز:
"قالبهای تقلیدی و محتوای Pop-Art ،جنجال زیادی در میان هنرمندان نسل قبلی ایجاد کرد؛عدم توجه کافی به منابع بصری و اصیل آنها از جمله مواردی (به تصویر صفحه مراجعه شود) بود که بیشاز همه مورد سرزنش قرار میگرفت.
آنچه که«روبرت (به تصویر صفحه مراجعه شود) ایندینا»در نقاشیهای خود مدنظر داشته و با استفاده از نشانههای نگارشی و علائم جادهها بیان کرده است علیرغم اینکه آشکارا با اصل زیبایی شناختی ارتباط نزدیکی داشته است ولی چندان مورد توجه مردم قرار نگرفتند چرا که او نیز از تصاویر واضح و رایج تجاری یا صنعتی،علائم جادهها،نقاشی مکانیکی گونه چهرهها در نقاشی خود استفاده کرده است.
شیوههای برقراری ارتباط از نظر Pop-Art چون فرایندی پویا و محیطی مملو از استعارات و مفاهیم هنری تلقی میشوند،نه بهعنوان زمینهای که سبک،محتوا و تکنیکهای قالبی آن باید بدون داشتن اندیشه انتقادی و بهطور مکانیکی تهیه شوند،«روسنبرگ»با بزرگنمایی مجلل یک جزء امکانات بصری بخشی از یک نشان تجاری را نمایان ساخته و از آنها تصاویر درهم ریخته و متناوبی در درون نقاشیهایی که از خانهها میکشید میساخت که هم از ابهامگویی هنر آبستره و هم از ابهام موجود در مکتب سوررئالیسم بهرهمند بودند.
انقلاب بهپاشده در مطبوعات و سیل عظیم آثار هنری تکثیرشده،باعث شدند که اعتقاد به وحدت،بهعنوان یک ویژگی غیرقابل انکار در هنر،دیگر جایگاهی نداشته بدین ترتیب این دو عامل همراه با عناصر دیگری از فرهنگ جمعی،آلترنایتو جدیدی را به وجود آوردند که عبارت بود از سنت هنری عامیانه «با کیفیت پائین»در تقابل با هنر اعلی،با این وجود هنرمندان پاپ-آرت به تکرار قالبها و مفاهیم موجود در وسایل ارتباطجمعی اکتفا نکرده بلکه برخی از جنبههای علمیتر آن را برگزیده و تغییراتی در آن به وجود آوردند."