خلاصة:
این پژوهش با هدف تاثیر کیفیت خدمات آموزش الکترونیک بر رضایت و وفاداری دانش آموزان مدارس پسرانه منطقه 5 آموزش و پرورش استان تهران صورت پذیرفته است. این پژوهش بر اساس معیار هدف در گروه پژوهشهای کاربردی، بر اساس معیار زمان گردآوری دادهها در گروه پژوهشهای پیمایشی، بر اساس معیار ماهیت دادهها و مبنای پژوهش یک پژوهش کمی میباشد. اصلیترین ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش 3 پرسشنامه استاندارد (کیفیت خدمات آموزش الکترونیکی، رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی، وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی) میباشد پایایی ابزار پژوهش نیز بر اساس آزمون آلفای کرونباخ به تایید رسیده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان مدارس پسرانه منطقه 5 آموزش و پرورش استان تهران میباشد. حجم نمونه در این پژوهش برابر با 296 نفر و شیوه نمونهگیری در این پژوهش نمونهگیری دردسترس میباشد. ابزار تجزیهوتحلیل اطلاعات پرسشنامهای این پژوهش نرمافزار آماری SPSS & AMOS میباشد. بهمنظور تعیین وجود یا عدم وجود تاثیر بین متغیرها و برآورد و تعمیم نتایج بهدستآمده از حجم نمونه به جامعه آماری از مدل رگرسیونی ساده با متغیر پنهان و آشکار جهت ارزیابی فرضیههای پژوهش استفاده گردیده است. با توجه به یافتههای این پژوهش کیفیت خدمات آموزش الکترونیک بر رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی تاثیر معناداری داشته است، 7 درصد واریانس متغیر وابسته (رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی) توسط متغیر مستقل (کیفیت خدمات آموزش الکترونیک) تبیین شده است پس میتوان رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی را بر اساس کیفیت خدمات آموزش الکترونیک در جامعه آماری پیشبینی نمود. کیفیت خدمات آموزش الکترونیک بر وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی تاثیر معناداری داشته است، 6 درصد از عامل وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی مربوط به متغیر کیفیت خدمات آموزش الکترونیک میباشد، پس میتوان وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی را بر اساس کیفیت خدمات آموزش الکترونیک در جامعه آماری پیشبینی نمود. رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی بر وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی تاثیر معناداری داشته است، 16 درصد از عامل وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی مربوط به متغیر رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی میباشد، پس میتوان وفاداری دانش آموزان آموزش الکترونیکی را بر اساس رضایت دانش آموزان آموزش الکترونیکی در جامعه آماری پیشبینی نمود.