خلاصة:
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر سودمندیهای نوآوری فناوری و انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر تجربه مشتری و اطلاعات مصرفکننده با نقش میانجی احساس لذت و استفاده بهموقع انجام شد. پژوهش حاضر از حیث هدف از نوع پژوهشهای کاربردی میباشد و از حیث روش توصیفی-پیمایشی میباشد.روششناسی پژوهش: جامعه آماری که بر روی آن مطالعه شده است، همگی از مشتریان دیجی کالا بودند. با اعتنا به مشخص نبودن این مشتریان، طبق فرمول کوکران با مقدار خطای %۵ تعداد ۳۸۴ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری، بهصورت در دسترس بود.یافتهها: نتایج نشان داد سودمندی نوآوری فناوری بر احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. احساس لذت کاربر بر تجربه مشتری و اطلاعات مشتری تأثیر مثبت دارد. استفاده بهموقع کاربر بر تجربه مشتری و اطلاعات مشتری تأثیر مثبت دارد. سودمندی نوآوری فناوری بر تجربه مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. سودمندی نوآوری فناوری بر اطلاعات مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر تجربه مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر اطلاعات مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد.اصالت/ارزش افزوده علمی: این پژوهش بهمنظور بررسی ارتباط میان سودمندیهای نوآوری فناوری و انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی باتجربه مشتری و اطلاعات مصرفکننده با نقش میانجی احساس لذت و استفاده بهموقع انجام گرفته است
Purpose: The aim of this study was to determine the effect of technology benefits and motivations for using e-commerce on customer experience and consumer information with the mediating role of pleasure and timely use. The present study is an applied research in terms of purpose, and is descriptive-survey in terms of method.Methodology: The statistical population of the study was all customers of Digi Kala. Due to the uncertainty of these customers, based on Cochran's formula at a level of 5% error, 384 people were selected as a sample. The sampling method was convenience sampling.Findings: The results showed that the usefulness of technology has a positive effect on the user's sense of satisfaction. Technology has a positive effect on the timely use of the user. Motives for using e-commerce have a positive effect on the user's sense of satisfaction. Motives for using e-commerce have a positive effect on the timely use of the user. The user's sense of satisfaction has a positive effect on the customer experience. The user's sense of satisfaction has a positive effect on customer information. Timely use of the user has a positive effect on the customer experience. Timely use of the user has a positive effect on customer information. The usefulness of technology has a positive effect on the customer experience by mediating the user's sense of satisfaction. The usefulness of technology has a positive effect on the customer experience by mediating the timely use of the user. The usefulness of technology has a positive effect on customer information by mediating the user's sense of satisfaction. The usefulness of technology has a positive effect on customer information by mediating the timely use of the user. Motives for using e-commerce have a positive effect on the customer experience by mediating the user's sense of satisfaction. Motives for using e-commerce have a positive effect on the customer experience by mediating the timely use of the user. Motives for using e-commerce have a positive effect on customer information by mediating the user's sense of satisfaction. Motives for using e-commerce have a positive effect on customer information by mediating the timely use of the user.Originality/Value: This study was conducted to investigate the relationship between the benefits of technology innovation and E-Commerce Using Motivations with the customer information and consumer experience with the mediating role of pleasure and timely use.