ملخص الجهاز:
"بازپسگیری بخشی محصولات کوکاکولا از چهار کشور اروپایی احتمالا بیشترین رکود جمعآوری یک محصول به وسیله سازنده کالاهای بستهبندی شده تا این زمان را خواهد شکست؛اما بیشترین خسارات ناشی از آن لطمهای است که به شهرت محصولات کوکاکولا به رغم مدیریت وسواسگونهء آن ظرف 113 سال گذشته است، وارد میشود.
در فرانسه هم که فقط فروش محصولات آلوده ممنوع شده بود برخی از فروشگاههای خردهفروشی زنجیرهای از قبیل«کارفور»قبل از اینکه مسأله موجبسردرگمی مشتریان شود همه محصولات کوکاکولا را از قفسههای خود جمعآوری کردند.
این شرکت با چاپ آگهیهای یک صفحهای در روزنامهها،برپایی محلی برای ارائه خدمات اطلاعاتی رایگان برای عمدهفروشان،خردهفروشها و مشتریان خود و ارایه مستمر گزارش به تحلیلگران رسانههای جمعی و بازار بورس آنها را در جریان کلیه امور قرار داد،300 میلیون دلار هزینه در بر داشت و احتمالا در افزایش آتی سهم آن از بازار نقش مهمی ایفا کرد."