خلاصة:
کلاسهای معکوس به عنوان یک روش آموزشی برای بهبود درگیری دانشجویان، مهارتهای تفکر انتقادی، پیامدهای یادگیری و موفقیت در حال رشد هستند. با این حال، ادبیات فعلی در کلاسهای درس معکوس، بینش محدودی در مورد انگیزهها، ادراکها و مزایای فراگیران، به ویژه در زمینه آموزش عالی ارائه میدهد. هدف از این مطالعه کیفی، درک مدرسان کلاس معکوس در آموزش عالی ایران، با تأکید بر مزایای آن برای فراگیران بود که مربیان هنگام تدریس در قالب کلاس معکوس در یک دانشگاه دولتی با آن روبرو میشوند. به طور خاص، در این مطالعه بهترین استراتژیها برای اجرای کلاسهای درس معکوس ذکر شده است. پژوهش حاضر مطالعهای کیفی از نظر هدف کاربردی و از جهت روش پژوهش کیفی و مبتنی بر پارادایم تفسیری و با رویکرد استقرایی در این مطالعه از مصاحبه نیمه ساختار یافته برای گرداوری اطلاعات استفاده شده است. ۱۳ نفر از اساتید که قبلاً با استفاده از روش کلاس معکوس، تدریس میکردند، مصاحبه شدند. دادهها با استفاده از روش تحلیل مضمون مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. برای افزایش پایایی و اعتبار تجزیه و تحلیل، از کمک همکار استفاده شد. یافتههای این پژوهش چندین مزایای مرتبط با بکارگیری روش تدریس معکوس در آموزش عالی ایران را نشان داد: ۱) افزایش کیفیت یادگیری، ۲) تقویت تفکر سطح بالا و ۳) اجتماعی کردن فراگیران. این یافتهها به طور بالقوه میتوانند به عنوان راهنمایی برای مدرسانی که میخواهند برای بهبود نتیجه یادگیری دانشجویان خود از روش کلاس درس معکوس سود ببرند، استفاده شود.
The aim of this study was to understand flipped instructors in Iranian higher education, emphasizing its benefits for learners that instructors face when teaching in flipped classes in a public university. In particular, this study listed the best strategies for implementing flipped classrooms. The present study was a qualitative study in terms of purpose and in terms of research method it was considered qualitative based on interpretive paradigm and with inductive approach. The research tool in this study included a semi-structured interview used to collect information. Thirteen professors who had previously taught in flipped were interviewed. The data were analyzed using content analysis method. The peer review was used to increase the reliability and validity of the analysis. The findings of this study showed several benefits related to the use of flipped teaching method in Iranian higher education including: 1) increasing the quality of learning, 2) strengthening high-level thinking and 3) socializing learners. These findings could potentially be used as a guide for educators who want to use the flipped classroom method to improve their students' learning outcomes.
ملخص الجهاز:
کلاس معکوس در آموزش عالی ایران : با تاکید بر مزایای آن برای فراگیران Flipped Classes in Iranian Higher Education: With an Emphasis on the Benefits for Learners تاریخ دریافت مقاله : ١٤٠٠/١١/١٧، تاریخ ارزیابی: ١٤٠١/٣/١١، تاریخ پذیرش مقاله : ١٤٠١/٧/٢٥ / 20.
Alamolhoda 3 الهدی Abstract: The aim of this study was to کلاس های معکوس به عنوان یک روش آموزشی برای understand flipped instructors in Iranian higherبهبود درگیری دانشجویان ، مهارت های تفکر انتقادی، پیامدهای یادگیری و education, emphasizing its benefits for learnersموفقیت در حال رشد هستند.
یافته های این پژوهش چندین مزایای مرتبط با several benefits related to the use of flippedبکارگیری روش تدریس معکوس در آموزش عالی ایران را نشان داد: ١) teaching method in Iranian higher educationافزایش کیفیت یادگیری، ٢) تقویت تفکر سطح بالا و ٣) اجتماعی کردن ,increasing the quality of learning (١ :including2) strengthening high-level thinking and 3) فراگیران .
کلاس درس معکوس ٣یک الگوی آموزشی پرطرفدار است که در آن فعالیت - هایی که به طور سنتی در کلاس انجام می شد (به عنوان مثال ، ارائه مطالب ) به فعالیت های خانه تبدیل شده و فعالیت هایی که به طور عادی تحت عنوان تکالیف بودند، به فعالیت های درسی تبدیل می شوند (آکچایر٤ و همکاران ،٢٠١٨)در کلاس درس معکوس ، مدرس به جای ارائه صرف اطلاعات به دانشجویان کمک می کند که فراگیران مسئولیت فرایند یادگیری را بر عهده بگیرند و در واقع یادگیری فراگیر محوری را رواج می دهند (لای و هوانگ ،٢٠١٦٥).
دانشجویان با سطوح مختلف دانش قبلی می توانند از نظر تئوری آموزش و راهنمایی فردی و مناسب را از بخش های خارج از کلاس و درون کلاس معکوس دریافت کنند((ای بی سکارا و داوسون ،٢٠١٥) این همچنین می تواند مدیریت مناسب تری از بار شناختی را انجام دهد ، که برای یادگیری مفید است .