ملخص الجهاز:
"ممکن است میزوگوشی فیلمهای کاملتری نیز داشته باشد(غربیها اوگتسو مونوگاتاری را ترجیح میدهند و ژاپنیها افسانهء چیکاماتسو را انتخاب میکنند)اما به ندرت فیلمی در کارنامهء او یافت میشود که سبک کارگردانی و آیندهء او را به اندازهء این فیلم رقم زده باشد.
طی فیلمبرداری آخرین فیلمش،آکیرا کوروساوا به خاطر فیلم راشومون جایزهء برتر جشنوارهء ونیز را دریافت کرده بود و او میخواست از علت این موفقیت سر درآورد؛چطور کارگردان جوانی با تعداد اندکی فیلم و تجربیات شخصی کم میتوانست به چنین جایزهای دست یابد؟میزوگوشی میخوارهگیاش را کاهش داد تا با تمرکز بیشتر بتواند حداقل یک فیلم بزرگ بسازد.
اما دوربین همچنان در آن معبد باقی میماند و این درحالی است که آهنگی حزنآور تصویر را همراهی میکند که به ما میگوید،اوهارو به چنان درجهء پایینی رسیده که حالا دیگر برای همیشه باید از نظرها محو میشود."