خلاصة:
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی فعالیتهای آموزشی و فرهنگی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد استان خراسان شمالی در سال 1401 انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و روش انجام آن کمی از نوع علی مقایسهای (پس رویدادی) است. حجم جامعه آماری در بخش کمی در این پژوهش 12200 نفر میباشد. روش نمونهگیری مورد مطالعه در این پژوهش به صورت نمونهگیری تصادفی میباشند. حجم نمونه متناسب با روش پژوهش علی مقایسهای، 60 نفر از مددجویان کمیته امداد بوده است که 30 نفر از آنها فعالیتهای آموزشی و فرهنگی را دریافت کردهاند و 30 نفر از آنها فعالیتهای آموزشی و فرهنگی را دریافت نکردهاند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامۀ محققساخته اثربخشی فعالیتهای آموزشی و فرهنگی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد بود. جهت تجزیه و تحلیل آماری برای پاسخ به سوالهای پژوهش و مقایسه میانگین دو گروه از آزمون T استفاده شد. یافتهها نشان داد فعالیتهای آموزشی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد از لحاظ بعد دانشی، مهارتی، نگرشی، فرهنگی و اجتماعی موثر است.
This research was conducted with the aim of investigating the effectiveness of educational and cultural activities provided through virtual space in the community of Imam Khomeini Relief Committee (RA) in North Khorasan province in 1401 1401 1401 1401 . In terms of purpose, application, and the method of doing it, the current research is a bit of a comparative causal type (post-event). The size of the statistical population in the quantitative part of this research is 12,200 12,200 12,200 12,200 12,200 people. The sampling method studied in this research is random sampling. The sample size according to the comparative causal research method was 60 people from the Imam Khomeini Relief Committee (RA) of North Khorasan Province, 30 of them received educational and cultural activities and 30 of them received educational activities. And they have not received culture. The data collection tool was a researcher-made questionnaire on the effectiveness of educational and cultural activities provided through virtual space in the community of Imam Khomeini Relief Committee (RA) in North Khorasan Province in 1401 . For statistical analysis, T-test was used to answer the research questions and compare the average of two groups. The findings showed that the educational activities provided through virtual space in the community of Imam Khomeini Relief Committee (RA) in North Khorasan province in 1401 are effective in terms of knowledge, skill, attitude, cultural and social dimensions
ملخص الجهاز:
همچنین مقدار t، 68/16 به دست آمده است و سطح معنی داری به دست آمده (05/0 < sig) نشان می دهد که از دیدگاه مددجویان فعالیت های آموزشی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد استان خراسان شمالی در سال 1401 از حوزه مذهبی اثربخش بوده است.
همچنین مقدار t، 98/15 به دست آمده است و سطح معنی داری معنی داری به دست آمده (05/0 < sig) نشان می دهد که از دیدگاه مددجویان فعالیت های آموزشی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد استان خراسان شمالی در سال 1401 از حوزه کارآفرینی اثربخش بوده است.
همچنین مقدار t، 09/15 به دست آمده است و سطح معنی داری به دست آمده (05/0 < sig) نشان می دهد که از دیدگاه مددجویان فعالیت های آموزشی ارائه شده از طریق فضای مجازی در جامعه مددجویی کمیته امداد از حوزه خانواده و فرزندپروری اثربخش بوده است.
Methodology for the comprehensive educational and training system plan of the Imam Khomeini (RA) relief committee in 2019 Ghanbari, Yusuf; Nouri, Razieh and Ghafoorzadeh, Hossein (2016).
Investigating the role of Imam Relief Committee (RA) policies in social empowerment of rural households, a case study: central district of Gilan province.
Investigating the effect of structural and psychological empowerment on the job performance of Imam Khomeini Relief Committee (RA) employees in Bandar Abbas city.
Explaining the development model and entrepreneurship education with the approach of job empowerment (case study: beneficiaries of the Imam Khomeini Relief Committee (RA) in Tehran Province).