خلاصة:
اگرچه موضوع ارتباط وضعیت اجتماعی . هیجانی و مشکلات شناختی . تحصیلی در کودکان با اختلال یادگیری در بین پژوهشگران بحث برانگیز است، اما درارتباط با اهمیت تواناییه ای اجتماعی . هیجانی برای این اختلال، توافق وجود دارد. مشکلات تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری با انواع گستردهای از مشکلات روانی اجتماعی مرتبط میشود، از جمله ترس از شکست، افسردگی، اضطراب، تنهایی .کودکان با اختلال یادگیری، با مشکلات تحصیلی شناخته میشوند. شاید به این دلیل، دیگر مسائل آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به طوریکه علاوه بر مشکلات تحصیلی، این گروه نارساییهای دیگری را نیز تجربه میکنند که گاهی از سوی بعضی از نظریه ها، به عنوان زیربنای مشکلات یادگیری و تحصیلی آنان مورد ملاحظه قرار میگیرد، از جمله این موارد میتوان به مشکلات هیجانی . اجتماعی این دانش آموزان اشاره کرد .