خلاصة:
انگیزه و رهبری، دو عامل مهم موثر بر موفقیت کلاس های درس امروزی هستند. در حالی که برخی از دانش آموزان به طور طبیعی خودانگیزه مند هستند. دانش آموزان دیگر به منظور رسیدن به پتانسیل کامل خود, برای پیدا کردن انگیزه عمومی تلاش می کنند. نظریه هدف بیان می کند که افراد به طور طبیعی اهداف را مبتنی بر دستاوردهای یادگیری تسلط و یا دستاوردهای یادگیری عملکرد انتخاب می کنند. بر اساس پژوهش های انجام شده, این مقاله, پیشنهاداتی در این مورد آرائه می دهد که چگونه معلمان موسیقی دبیرستان می توانند از طریق اهداف یادگیری تسلط, دانش آموز را در انگیزه مندتر شدن تقویت نمایند و همچنین بررسی خواهد شد که چگونگی فرصت های رهبری دانش آموز می تواند موجب ارتقای یادگیری تسلط ترویج و افزایش انگیزه در کلاس درس موسیقی شود.