خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی اثربخشی برنامه ریزیهای درسی متنوع بر میزان یادگیری دانش آموزان انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G، SID و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد: بررسی اثربخشی برنامه ریزیهای درسی متنوع بر میزان یادگیری دانشآموزان بسیار اهمیتزیادی
دارد. انتخاب و اجرای برنامههای درسی متنوع و مناسب، میتواند بهبود قابل توجه ی در فرایند یادگیری دانش آموزان داشته باشد. این برنامهها میتوانند به دانش آموزان کمک کنند تا بهتر و عمیق تر مطالب را درک کنند، رویکردهای جدید یاد بگیرند و استعدادهای مختلفشان را توسعه دهند.